|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFU / PRX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFU
/
PRX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Praxe
3
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 50
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
67 / 100
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KEF/PRX
|
Vyloučené předměty
|
KEM/PRX a KMO/PRX a KPM/PRX
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vést studenty ke konfrontaci teoretických znalostí získaných studiem s reálným stavem v běžném provozu, k rozpoznání důležitých rozdílů teorie a pozorované skutečnosti a ke schopnosti podávat návrhy na možná zlepšení případného neuspokojivého stavu.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu:
1. Vypracování seminární práce z odborné praxe, rozsah 8 stran. Studentům se doporučuje vést si deník praxe, v němž postupně nashromáždí podkladové údaje ke zpracování práce.
2. Absolvování praxe student doloží potvrzením příslušné společnosti o uskutečnění praxe s tím, že její vedení bude informovat o cílech praxe a o potřebě zprostředkovat mu potřebné informace. Student podnik ubezpečí, že získané podklady nebudou jmenovitě zveřejněny ani poskytnuty komukoli mimo fakultu.
Seminární práce má 4 závazné části:
1. Úvod: obsahuje údaje o tom, kde byla praxe vykonána, od kdy do kdy, na jakém pracovišti, kdo byl vedoucím pracoviště a potvrzení o provedené praxi a kontakt na osobu s referencí o vykonání praxe.
2. Současná situace ve firmě: tato kapitola má poznávací a analytický charakter. Kapitola bude uvedena stručným popisem firmy, jejich produktů a služeb. Student se zaměří zejména na určitou oblast (např. problém, projekt, produkt), které se věnuje podrobněji.
3. Popis vybrané oblasti: bude koncipován tak, aby jej bylo možno porovnat s nějakým standardem (např. s cíli, kterých chce firma dosáhnout, ve srovnání s parametry dosahovanými v zahraničí, s různými normami apod.).
4. Návrh opatření: představuje stěžejní kapitolu. Student rozvede opatření nezbytná k dosažení zamýšleného stavu. Půjde o identifikaci nových úkolů a jejich rozdělení (analýza) mezi příslušné vnitropodnikové jednotky. Student interpretuje vlastní představy o nápravě. Povinnou součástí kapitoly je ekonomický propočet s cílem kvantifikovat popsaný problém a jeho řešení prostřednictvím některé z běžných účetních nebo ekonomických kategorií (např. nákladové kalkulace, cash-flow, výpočet rentability, doby návratnosti apod.). Z této části by měla být zřejmá jasná konfrontace ekonomické reality s ekonomickou teorií, s níž se student seznámil při studiu odborných ekonomických předmětů. Bez závěrečného ekonomického hodnocení problému nelze semestrální práci k zápočtu uznat. Rozsah 3. a 4. části seminární práce musí být minimálně 6 stran souvislého textu.
Konzultace k seminární práci poskytuje zpravidla garant předmětu Odborná praxe.
V rámci požadavků na studenty může dojít ke změnám s ohledem na epidemiologickou situaci.
|
Obsah
|
Získání zkušeností z provozu podniku nebo veřejné instituce.
Organizační pokyny k praxi: 1. Forma praxe se neukládá, může být placená i neplacená, ve státní instituci, soukromém nebo družstevním podniku, v tuzemsku i v zahraničí. 2. Délka praxe činí 3 týdny (15 pracovních dní dle ECTS), praxe může být vykonána najednou, na dvakrát nebo dělena i jinak, zvolená forma však nesmí narušovat výuku. 3. Praxe může probíhat v libovolném odvětví s tím, že vždy musí mít vztah alespoň k některému z odborných předmětů (povinnému nebo volitelnému). 4. Podnik či instituci pro výkon praxe si student vybírá a dojedná sám. 5. Jako odbornou praxi lze započíst i adekvátně dlouho trvající účast studenta na řešení výzkumných úkolů katedry. Takovou formu praxe musí schválit vedoucí katedry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Eschenbach, Rolf. Controlling. Vyd. 2. Praha : ASPI, 2004. ISBN 80-7357-035-1.
-
Základní:
Hinke, Jana. IAS/IFRS a hodnocení výkonnosti podniku. 1. vyd. Praha : Alfa Nakladatelství, 2013. ISBN 978-80-87197-64-6.
-
Základní:
Hinke, Jana. IAS/IFRS a vykázání finanční pozice podniku. 1. vyd. Praha : Alfa Nakladatelství, 2013. ISBN 978-80-87197-65-3.
-
Základní:
Valach, Josef. Investiční rozhodování a dlouhodobé financování. 2., přeprac. vyd. Praha : Ekopress, 2006. ISBN 80-86929-01-9.
-
Základní:
Synek, Miloslav. Manažerská ekonomika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1992-4.
-
Základní:
Král, Bohumil. Manažerské účetnictví. Praha : Management Press, 2006. ISBN 80-7261-141-0.
-
Základní:
Horváth, Péter. Nová koncepce controllingu : cesta k účinnému controllingu. Praha : Profess Consulting, 2004. ISBN 80-7259-002-2.
-
Základní:
Veber, Jaromír; Srpová, Jitka. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2409-6.
-
Základní:
Synek, Miloslav. Podniková ekonomika. V Praze : C.H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-892-4.
-
Základní:
BREALEY, R.A., MYERS, S.C. Teorie a praxe firemních financí. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-189-4.
-
Základní:
Hinke, Jana, Bárková, Dana, Hruška, Zdeněk. Účetnictví 2: Pokročilé aplikace. Praha, 2016. ISBN 978-80-247-4281-6.
-
Základní:
Taušl Procházková, Petra. Úvod do podnikové ekonomiky. Plzeň, 2017. ISBN 9788026107330.
-
Doporučená:
Další dle zadání kvalifikační práce.
-
Doporučená:
Next according to qualification thesis requirements..
-
Doporučená:
Březinová, Hana; Munzar, Vladimír. Účetnictví I.. Praha : Institut svazu účetních, 2007. ISBN 80-86716-00-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
120
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
140
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát právní formy podniků, kategorie a pojmy veřejných financí, financí a účetnictví, základy podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zpracovat písemnou zprávu/seminární práci/projekt/referát |
provést analýzu dat |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aplikovat teoretické poznatky do praxe
|
formulovat základní poznané problémy
|
navrhovat některá zlepšující opatření |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně pracovat s účetními a ekonomickými daty získanými ve společnosti
|
porovnat stav zjištěný ve vybrané společnosti s teoretickými znalostmi |
v případě nekonzistence situace v podniku s ekonomickou teorií navrhnout řešení |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Studijní praxe, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Studijní praxe, |
|
|
|
|