|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KFU / DPH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KFU
/
DPH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Daň z přidané hodnoty
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
7 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit posluchače se základy problematiky nepřímých daní se zaměřením na daň z přidané hodnoty a její aplikaci v České republice. Dále poukázat na principy DPH u intrakomunitárních dodávek zboží/služeb a na aplikaci DPH při dovozu a vývozu z/do třetích zemí. Na příkladech a případových studiích vysvětlit ekonomické aplikace daně z přidané hodnoty v ČR a způsoby odpočtu DPH.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na výukových akcích.
Písemný zápočtový test (minimální hranice úspěšnosti 65 %). Písemný zápočtový test je možné jednou opakovat. Skupinová prezentace projektu na semináři.
|
Obsah
|
Základní pojmosloví - předmět daně, daňové subjekty,
Stanovení místa plnění - základní pravidla, specifické případy,
Daňové doklady - druhy a jejich náležitosti, zálohové faktury, doklady v cizí měně, uplatnění daňového dokladu v přiznání k DPH,
Vznik povinnosti přiznat daň - stanovení správného okamžiku a správné osoby povinné přiznat daň,
DPH u intrakomunitáních dodávek zboží a služeb,
DPH u dovozu a vývozu ze/do třetích zemí
Plnění osvobozená od daně z přidané hodnoty bez nároku na odpočet,
Režim přenesení daňové povinnosti,
Uplatňování DPH u nemovitých věcí,
Specifika DPH u neziskových subjektů,
Nárok na odpočet daně z přidané hodnoty - základní podmínky, krácení, vyrování a úprava odpočtu daně,
Správa daně z přidané hodnoty I. - registrace, zdaňovací období, daňové tvrzení, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení,
Správa daně z přidané hodnoty II. - nespolehlivý plátce, zajištění daně, ručení, sankce,
Odpočet DPH - případová studie.
Na výuce se podílí daňoví odborníci ze společnosti Moore Stephens.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
29
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
- vysvětlit základní principy zdanění v ČR, |
- chápat základní terminologii, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
- aplikovat základní znalosti o daních v ČR. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- definovat základní pojmosloví, vysvětlit základní pravidla stanovení místa plnění a pojednat o druzích a náležitostech daňových dokladů, |
- pojedat o vzniku povinnosti přiznat daň, vysvětlit DPH u intrakomunitárních dodávek zboží/služeb, DPH u dovozu a vývozu z/do třetích zemí, charakterizovat režim přenesení daňové povinnosti a definovat způsob správy DPH. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- vyplnit jednoduché přiznání k DPH, kontrolní a souhrnné hlášení, |
- určit případy, které se budou řídit českým zákonem a které Směrnicí rady Evropského společenství. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|