|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEV / PM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEV
/
PM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektování měničů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
7 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KEV/SNVEL, KEV/SNVKE
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s postupem výpočtu ztrát v polvodičových součástkách výkonových polovodičových měničů a informovat je o způsobech chlazení polovodičových součástek. Naučit studenty výpočty oteplení polovodičových součástek a volbě jejich typového proudu. Seznámit studenty se zásadami a způsoby jištění polovodičových součástek proti nadproudu. Seznámit studenty se zásadami a způsoby jištění polovodičových součástek proti přepětí. Seznámit studenty s konstrukčním řešením měničů.
|
Požadavky na studenta
|
Získání zápočtu: Aktivní účast na cvičeních, odevzdání zadaných prací, absolvování kontrolních testů.
Zkouška: Kombinovaná forma.
|
Obsah
|
1. Provedení VPS (výkonových polovodičových součástek).
2. Ztráty propustným proudem.
3. Ztráty spínací.
4. Způsoby chlazení VPS. Náhradní tepelná schémata VPS. Tranzientní tepelná impedance.
5. Volba typového proudu polvodičových součástek.
6. Paralelní řazení VPS. Sériové řazení VPS.
7. Proudová přetížitelnost a způsoby jištění proti nadproudu.
8. Druhy přepětí v obvodech měničů.
9. Postup při volbě typového napětí VPS. Omezování vnějších přepětí.
10. Omezování vnitřních přepětí.
11. Požadavky na spínací obvody jednotlivých typů VPS.
12. Realizace budících obvodů VPS (galvanické oddělení, vyhodnocení ochran, ad.)
13. Spolupráce spínacího obvodu s řídícím obvodem měniče. Inteligentní budící obvody VPS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Ing. Jan Molnár, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Ing. Jiří Fořt, Ph.D. (23%),
Ing. Jan Molnár, Ph.D. (77%),
-
Cvičící:
Ing. Jan Molnár, Ph.D. (15%),
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (100%),
Ing. Luboš Streit, Ph.D. (85%),
Ing. Jan Štěpánek, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Projekt individuální [40]
|
35
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
2
|
Celkem
|
137
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy výkonové elektroniky |
znát základy elektrických obvodů, |
znát základy matematiky a matematické analýzy |
znát základy klasické fyziky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalosti z výkonové elektroniky |
aplikovat znalosti z elektrických obvodů |
umět použít nástroje matematické analýzy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat druhy ztrátového výkony v polovodičových součástkách |
popsat způsoby chlazení výkonových měničů |
vysvětlit způsoby vzniku přepětí v obvodech výkonových měničů |
vyjmenovat možnosti omezování přepětí |
nakreslit obvodová řešení driver tranzistorů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
spočítat ztrátový výkon výkonových polovodičových součástek |
zvolit a navrhnout vhodné chlazení výkonových měničů |
navrhnout vhodnou přepěťovou ochranu |
simulovat oteplení výkonového polovodičového měniče |
orientovat se v dokumentaci použitých komponent |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|