|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KEP / YTE1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KEP
/
YTE1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teoretická elektrotechnika 1
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTE/YTE1
|
Vyloučené předměty
|
KEP/TEA a KTE/TEA a KTE/ZTE
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V návaznosti na předmět UE prohloubit znalosti dalších důležitých partií z Teorie elektrických obvodů, zejména obvody se vzájemnými indukčnostmi, obvody s neharmonickými zdroji, jejich analýza a výpočet výkonů. Získat základní znalosti z teorie dvojbranů, seznámit se s frekvenčními charakteristikami a s návrhem jednodušších pasivních filtrů. Závěrečná část si osvojit fyzikální podstaty přechodných jevů v obvodech 1. řádu a metod pro jejich analýzu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet (účast na cvičení je povinná):
- úspěšné absolvování 2 kontrolních testů, případně souhrnného opravného zápočtového testu
- zpracování semestrálních samostatných prací
- účast na cvičení v laboratoři a odevzdání výsledků v požadované formě
- aktivní práce při cvičeních, účast na cvičeních je povinná.
Zápočet před zkouškou se neuznává.
Zkouška:
Znalost odpřednášené a procvičené látky (pochopení teorie a základních principů analýzy elektrických obvodů, schopnost ji aplikovat na řešení konkrétních příkladů).
|
Obsah
|
Obvody se vzájemnými indukčnostmi. Obvody s neharmonickými zdroji, výkony v obvodech s neharmonickými zdroji. Dvojbrany - základní vlastnosti, charakteristické rovnice a určování jejich prvků. Vlnové parametry a kmitočtové charakteristiky dvojbranu. Elektrické filtry, útlumové charakteristiky. Energetické poměry na pasivních prvcích, chování obvodu při změně podmínek - přechodný děj, Stanovení počátečních podmínek v RLC obvodech, nový ustálený stav, přechodné jevy v obvodech 1. řádu, formulace rovnic a jejich řešení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Václav Kotlan, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Prof. Ing. Zdeňka Benešová, CSc. (100%),
Doc. Ing. Jiří Kotlan, CSc. (100%),
Ing. Marcela Ledvinová, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Polcar, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Preuss, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Prof. Ing. Zdeňka Benešová, CSc. (100%),
Ing. Martina Červená (100%),
Ing. Roman Hamar, Ph.D. (100%),
Ing. Jindřich Jansa (100%),
Ing. Jan Kacerovský (100%),
Bc. Martin Kononov (100%),
Doc. Ing. Jiří Kotlan, CSc. (100%),
Doc. Ing. Václav Kotlan, Ph.D. (100%),
Ing. Lukáš Koudela, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Lahoda, Ph.D. (100%),
Ing. Marcela Ledvinová, Ph.D. (100%),
Ing. Tomáš Nazarčík (100%),
Doc. Ing. David Pánek, Ph.D. (100%),
Ing. Iveta Petrášová, Ph.D. (100%),
Ing. Petr Polcar, Ph.D. (100%),
Ing. Karel Pospíšil (100%),
Ing. Petr Preuss, CSc. (100%),
Ing. Lenka Šroubová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8]
|
5
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
143
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základní znalosti z elektrických obvodů v rozsahu látky předmětu Úvod do elektrotechniky |
ovládat základy maticového počtu |
ovládat základy řešení diferenciálních rovnic 1. řádu |
ovládat Fourierovy řady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zformulovat rovnice pro řešení elektrických obvodů |
řešit jednoduché elektrické obvody |
umět počítat s komplexními čísly |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit a znát použití metod pro analýzu obvodů s neharmonickými průběhy |
popsat vlastnosti dvojbranů |
vysvětlit metody pro analýzu přenosových funkcí dvojbranů včetně základních frekvenčních charakteristik |
popsat pravidla pro návrh jednoduchých pasivních filtrů |
vysvětlit fyzikální podstatou dynamického chování obvodu |
popsat metody pro analýzu přechodných dějů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s profesionálním programem pro simulaci elektrických obvodů |
formulovat a řešit problematiku složitějších elektrických obvodů |
řešit problematiku přechodných jevů 1. řádu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Laboratorní praktika, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|