|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / WMOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
WMOD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Workshop - modelování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
40
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem workshopu je naučit posluchače základům modelování sochařského portrétu. Důraz je kladen na zvládnutí základních postupů, poučení o různých sochařských přístupech a stylech. Součástí workshopu je i vlastní odlití portrétu do sádry.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní - 100% účast
- vypracování určeného zadání
|
Obsah
|
1) základní konstrukce
2 - 3) "nahození" a rozvržení proporcí hlavy
4 - 6) modelování, zkoušky různých rukopisů
7) formování
8) odlévání, vysekání odlitku
9) retuše
10) patina
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Volavka, V. Jak vzniká socha. NCVU, 1956.
-
Doporučená:
Zhoř, Igor. Hledání tvaru : Čtení o moderním sochařství s historickým prologem. Praha : Mladá fronta, 1967.
-
Doporučená:
Volavka, V. O soše. Praha, 1959.
-
Doporučená:
Štech, V. V. Rozprava o reliefu.
-
Doporučená:
Hlaváček L. Řeč tvarů. Praha Horizont, 1990.
-
Doporučená:
Medková, Jiřina. Řeč věcí. 1. vyd. Praha : Horizont, 1990. ISBN 80-7012-026-6.
-
Doporučená:
Šedý V. Sochařské řemeslo, základ sochař. umění. 1956.
-
Doporučená:
Šedý, V. Sochařské řemeslo, základ sochařského umění.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v sochařství a prostorové tvorbě,
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a základní modelářské skici na zadané téma,
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy,
pracovat s prostorovou a materiálovou představivostí, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o technikách modelace a jejich možnostech pro využití v různých disciplínách,
o technických a technologických postupech tvorby a odlévání forem a jejich patinování,
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
reprodukovat do sochařské hlíny portrét jako bustu i jako reliéf,
vytvářet sochařské formy (sádrové, voskové...), odlévat do forem tradiční i netradiční sochařské materiály,
porovnat a používat různé sochařské přístupy, realizovat základní sochařská zadání pomocí různých technologií,
realizovat sochařský projekt podle vlastního návrhu v měřítku 1:1, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|