|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MGIM3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MGIM3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Intermédia 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
11
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta kompetencemi pro náročnější tvorbu videoperformance, videoinstalace, fotografického projektu. Naučit studenta ovládat na pokročilejší úrovni práce s digitální kamerou HDV formátu a profesionální kamerou HD formátu, ovládat práce s obrazem a zvukem distribuovaným pomocí vysokorychlostního internetu (streamování videa, video pro mobilní komunikaci, fůze mobilního telefonu, GPS a přenosného PC).
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky pro udělení zápočtu:
- pravidelná aktivní účast na seminářích - min. 90%,
- splnění a předložení všech zadaných průběžných ateliérových úkolů (seminárních prací) v rozsahu a v termínech stanovených vyučujícím.
Požadavky pro absolování zkoušky:
- předchozí úspěšné získání zápočtu,
- povinná invence, řemeslná zdatnost,
- povinné korektury,
- odevzdání a obhájení semestrálního projektu,
- prezentace na CD resp. DVD.
|
Obsah
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér.
1. - 13.
- Zadání témat pro semestrální projekt, orientace a možnosti.
- Studium problematiky, průběžné přednášky pedagoga.
- Průběžné zadávání, tvorba, korektury, konzultace a odevzdávání dílčích ateliérových úkolů.
- Průběžné korektury, konzultace a tvorba semestrálního projektu (KP).
- Práce s obrazem a zvukem distribuovaným pomocí mobilních technologií - vysokorychlostního internetu.
- Streamování videa (zákl. znalost serverových technologií, optimalizace videa pro web, internetové rádio, internetová televize).
- Video pro mobilní komunikaci (videokonferencing, grafické návrhy rozhraní pro novou teneraci mobilních technologií, zvládnutí JAVA).
- Fůze mobilního telefonu, GPS a přenosného PC.
- Konzultace skic, scénáře, záměru technického celku, koncepce.
- Realizace modelů, návrhů, formou fotografie, skic, základní rozpracovaný materiál videozáznamu jako příprava k realizaci projektu.
- Přednášející host, seminář s osobností v oblasti vědy a techniky, s filmaři nebo multimediálními výtvarnými umělci.
- Exkurze, návštěva výstav, diskuze.
- Předložení semestrálního projektu v termínu a kvalitě stanoveném vyučujícím.
- Prezentace formou portfolia CD a DVD.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět.. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
Doporučená:
Popova, L. http://www.artmuseum.cz/umelec.php?art id=351.
-
Doporučená:
Goldin, N. http://www.centrepompidou.fr/expositions/nangoldin/gb/flashback gb.html.
-
Doporučená:
Giacometti, A. http://www.electroasylum.com/Giacometti/.
-
Doporučená:
Gončarovová, N. http://www.futurism.org.uk/goncharova/gonch frames.html.
-
Doporučená:
Malevič, K. http://www.guggenheimcollection.org/site-artist bio 94.html.
-
Doporučená:
Struth, T. http://www.metmuseum.org./special/Thomas Struth/struth images.html.
-
Doporučená:
Rodčenko, A. http://www.moma.org/exhibitions/1998/rodchenko/index.html.
-
Doporučená:
Munter, G. http://www.mystudios.com/women/klmno/munter.html.
-
Doporučená:
Niki de Saint-Phalle. http://www.nikidesaintphalle.com/.
-
Doporučená:
Sherman, C. http://www.temple.edu/photo/photpgraphers/cindy/sherman.html.
-
Doporučená:
Michals, D. http://www.temple.edu/photo/photpgraphers/michals/photosb.html.
-
Doporučená:
Tinguely, J. http://www.tinguely.ch/index.html.
-
Doporučená:
on-line katalogy knihoven.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
60
|
Kontaktní výuka
|
130
|
Celkem
|
285
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní postupy tradičních uměleckých disciplín, popsat některé netradiční postupy a materiály využitelné pro expresivní a jiná umělecká vyjádření v závislosti na účelu práce
reprodukovat názvy a definice běžných stavebních prvků výtvarného jazyka s důrazem na prostor a koncept, znát jejich formy a možné kombinace
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín, zejména s důrazem na design objektu a design kontextu, na sémantické působení znaků a jejich vlivu na společnost
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), své porovnání věcně argumentovat
aplikovat znalosti o základním malířském a sochařském tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami a jejich možnými konceptuálními pojetími,
pracovat s běžnými technikami a technologiemi konceptuálního a prostorového umění,
vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadaného tématu a prezentovat ji odborné i laické společnosti přiměřeným způsobem, flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, kolegů i diváků
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi a kontexty,
zrealizovat finální artefakt (prostorovou instalaci, obraz, sochu, design),
nainstalovat svá díla do expozice založené na charakteru výstavního prostoru a účelu práce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (konceptuální analýze zadaného tématu, skicování, tvorbu modelu, bozzetta) včetně výzkumu a analýzy dané problematiky a prostoru, a jeho propojení s interaktivními a multimediálními přístupy,
o technikách a technologiích manuální, konceptové i digitální tvorby, základních materiálech využitelných pro tvůrčí vyjádření v ploše i prostoru, o některých netradičních možnostech využití technik i materiálů
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech využívaných v různých žánrech umění a v architektuře a veřejném prostoru a jejich přesazích do dalších kulturních a společenských kontextů
o základních sémantických významech použitých znaků a možnosti jejich využití pro práci s konceptem a veřejným prostorem,
o běžném slovníku designu objektu a konceptu, základní terminologii tvorby sochy, objektu a instalace, o přesahu těchto disciplín do dalších i nevizuálních médií
o běžných pojmech konceptuálního umění a autorech, jež s nimi pracují a jež je formovali, o společenských problematikách, na než narážejí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánovat a realizovat prostorový projekt výtvarné úlohy běžnými výrazovými prostředky na úrovni realizace i konceptu, svou práci dělit na jednotlivé kroky postupu a navrhuje jejich různé možnosti dané charakterem použitých materiálů a účelem práce,
zohlednit v tvorbě použité techniky a technologie, ovládat škálu běžných výtvarných technik pro různé účely a základny technologií umožňující multimediální a interaktivní přesah,
samostatně hledat vhodná výtvarná řešení, porovnávat různá řešení a volí mezi různými variantami, vědomě rozšiřuje svůj slovník naučených technik
pojmenuje, charakterizuje a rozlišuje vzájemné vztahy mezi objektem, designem, sochou a instalací,
vedle praktických realizací řeší úkoly konceptuálně, čímž tříbí vlastní verbální schopnosti,
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, být si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě a vědomě jich využívat,
reflektovat svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, být schopen užívat i nástrojů jiných, zejména digitálních a počítačových,
s erudicí prezentovat svoji práci profesnímu společenství
být schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, být sám schopen základní reflexe vlastního díla,
je schopen využít výstavního prostoru nejen k prezentaci svého díla, ale pojmout prostor jako celek a jako takové jako samostatné specifické dílo, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|