|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / MA3S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
MA3S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliér Malba 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/MA3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty tvorbě klasické figurální malby v kombinaci s volnými abstraktními kompozicemi ve větších formátech na papírové nebo textilní podložce či na napnutém plátně s důrazem na vztah námětu a zvoleného formátu, možnostem malířského zpracování objemu a prostoru koloristickou či valérovou malbou.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na absolvování zkoušky:
- pravidelná docházka na výuku,
- průběžná tvorba a konzultace KP,
- průběžné plnění, konzultace a odevzdávání všech dílčích seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím,
- předložení závěrečné verze KP,
- prrezentace.
|
Obsah
|
1. - 2. Zadání tématu KP. Figurální malba - zachycení reálného pohybu postavy v životní velikosti, akryl. 3. Studie pohybu v menším měřítku technikou akrylu na plátně. 4. - 5. Studie pohybu v interakci dvou postav, olejomalba na plátně. 6. - 7. Volná figurální kompozice s literární inspirací, olejomalba na plátně. 8. Návrhy k monumentálním malbám pro veřejné prostory, variantní řešení - tempera, akryl. 9. - 10. Zpracování detailů malby v náznaku vybrané techniky ve variantách v měřítku 1 : 1 - tempera, akryl. 11. - 13. Realizace definitivního návrhu a ukázek - tempera, akryl, nebo různé kombinace technik. 13. Předložení závěrečné verze KP.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
117
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
125
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
262
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si postupy základního kresebného a malířského vyjadřování a jejich možností pro expresivní vyjádření
reprodukovat názvy a definice běžných stavebních prvků výtvarného jazyka v malbě a jejich kombinací
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín a jejich vztah k malbě a jejím technikám
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), své porovnání věcně argumentovat
aplikovat znalosti o základním ilustrátorském a sémantickém tvarosloví při navrhování zadaného úkolu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a malířské skici vlastních kompozičních návrhů na zadané téma, pracovat s několika možnými variantami
vypracovat rešerši k zadanému tématu, objasnit základní problematiku zadané problematiky a prezentovat ji odborné společnosti
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy a pracovat s jejich alteracemi
zrealizovat finální obraz (sérii obrazů)
nainstalovat svá díla do jednoduché expozice založené na charakteru výstavního prostoru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o plánování projektu (skici, přípravy podkladu, malířského postupu), projekt dělí do několika postupných kroků a navrhuje jejich alterace
o běžných technikách malby a jejich využití v tvůrčím procesu včetně některých netradičních možností technik a materiálů
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech malby a jejích přesazích do dalších médií, postavení malby v kontextu umění v historii a dnes se zaměřením na velké formáty a nástěnné malby |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
plánuje a realizuje projekt jednoduché výtvarné úlohy malířskými výrazovými prostředky, svou práci dělí na jednotlivé kroky postupu a navrhuje jejich různé možnosti
zohlední použité techniky a technologie ve vztahu k jejich možnostem a vlastním představám, tvoří si základní slovník naučených technik
zdůrazní principy malířského vyjádření z hlediska iluzívního a symbolického zobrazování, práce s prostorem a využívání základních kompozičních principů,
ověřují možnosti vyjádření výtvarného záměru pouze barvou a vzájemnými barevnými vztahy,
používají základní malířské techniky (např.: akvarel, temperu a pastel, základy oleje)
reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, je si vědom možností těchto souvislostí ve vlastní tvorbě
reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, hledá vhodná řešení
s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu a laickému společenství
je schopen akceptovat a tvůrčím způsobem využít hodnotící a kritické response, je sám schopen základní reflexe vlastního díla |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|