|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVU / DMOL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVU
/
DMOL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelování pro design (pro nevýtvarníky)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/DMOL
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty základy modelování, základy práce se sádrou a objasnit hlavní principy práce s materiálem v prostoru.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- pravidelná účast - 70%,
- vypracování všech dílčích seminárních ateliérových zadání v termínech a kvalitě dle pokynu vyučujícího,
- vypracování a odevzdání semestrálních projektů v požadovaných termínech a kvalitě.
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu - rekapitulace modelérských postupů v keramice
2. - 5. Reprodukovat živého portrétu jako bustu i jako reliéf do do sochařské hlíny, a kompoziční cvičení v podobě modelace zátiší s posunem ke keramickému designu
6. - 9. Tvorba a technologie forem (sádrové, voskové...), odlévání do forem tradičními i netradičními materiály za cílem dosažení intenzivního estetického účinku barevného řešení polotovaru
10. Finalizace a patinování artefaktu
11. - 13. Realizovat vlastního keramického objektu na zadané či zvolené téma v měřítku 1:1
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lang, Josef. Úvod do sochařství : technika práce s hlínou, krok za krokem na 150 vyobrazeních (obrazech a fotografiích). Vyd. 1. Praha : Ikar, 1997. ISBN 80-7202-089-7.
-
Doporučená:
Špís, Jiří. Modelářství porcelánu a keramiky. Karlovy Vary : Jiří Špís, 2004. ISBN 80-239-4288-3.
-
Doporučená:
Bruner F. Barrie. Mold Making, Casting & Patina. A.B.F.S. Publishing, 1992. ISBN 978-0963186706.
-
Doporučená:
Denis Kowal. Sculpture Casting: Mold Techniques and Materials: Metals, Plastics, Comcrete. 2010. ISBN 978-1453876176.
-
Doporučená:
RADA, P. Techniky keramiky. Aventinum, 1996.
-
Doporučená:
Peterson, Susan; Peterson, Jan. The craft and art of clay. Woodstock ; Overlook Press, 2003. ISBN 1-58567-476-1.
-
Doporučená:
Chavarria, Joaquim. Velká kniha keramiky : průvodce historií, materiály, vybavením a technikami ručního vytváření, vytáčení, výroby forem, vypalování výrobků v pecích a glazování hrnčířských výrobků a jiných keramických. Praha : Knihcentrum, 1996. ISBN 80-86054-24-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Celkem
|
102
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
reprodukovat názvy a definice základních stavebních prvků výtvarného jazyka v sochařství a prostorové tvorbě,
usouvztažnit základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
porovnat výsledky dosažené na zadaném poli tvorby (vlastní i cizí), |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vypracovat kresebné a základní modelářské skici na zadané téma,
na základě kritérií vybrat odpovídající návrhy,
pracovat s prostorovou a materiálovou představivostí, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o technikách modelace přírodnin a jejich stylizace vedoucí k designu produktu,
o technických a technologických postupech tvorby a odlévání forem a jejich patinování,
o způsobech adjustace a expozice díla,
o historických i soudobých stylových kánonech sochy a jejích přesazích do dalších médií, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
reprodukovat do sochařské hlíny portrét jako bustu i jako reliéf, a kompoziční cvičení v podobě zátiší s posunem ke keramickému designu,
vytvářet sochařské formy (sádrové, voskové...), odlévat do forem tradiční i netradiční sochařské materiály, barevně řešit polotovar,
porovnat a používat různé sochařské přístupy, realizovat základní sochařská zadání pomocí různých technologií,
realizovat sochařský projekt podle vlastního návrhu v měřítku 1:1, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|