|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / VPVK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
VPVK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výstav. a prez. výtv. kult. pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výstavnictví a prezentace výtvarné kultury pro učitele
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studující získají poznatky a dovednosti v prezentovánání výsledků či produktů výtvarných aktivit realizovaných ve vzdělávacích kontextech. Naučí se prezentovat jak vlastní, tak i žákovské nebo studentské výtvarné produkty na různých úrovních a v různých situacích výtvarné edukace.
|
Požadavky na studenta
|
Studující v poznatkovém testu prokáže znalost metod a forem prezentace výtvarných artefaktů. V rámci semináře studující připraví a zrealizuje samostatně nebo ve skupině výstavu artefaktů vzešlých z procesu výtvarné edukace. V průběhu její přípravy a realizace provádí studující dokumentaci a reflexi jednotlivých kroků. K zápočtu vypracuje shrnující zprávu o projektu výstavy, která bude obsahovat titulní list, přípravný model výstavy, popis a reflektivní bilanci realizace výstavy a zpracovanou dokumentaci (texty a obrazová příloha) Zprávu studující vypracuje v podobě PPT prezentace, kterou ve formátu PDF vloží do Coursewaru.
|
Obsah
|
Přednáška:
Uvedení do problematiky výstavnictví a do jiných forem prezentace výtvarných artefaktů, které vznikají v procesu výtvarné adukace, případně vlastních. Přehled metod a forem prezentace. Výstava jako hlavní forma prezentace a její prvky včetně propagace. Způsoby adjustace tradičních i netradičních výtvarných artefaktů. Elektronické formy prezentace.
Seminář:
Příprava a relizace konkrétního projektu výstavy výtvarných artefaktů žáků/studentů/učitelů výtvarné výchovy v podmínkách školy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
MgA. et MgA. Aleš Zapletal, Ph.D. ,
-
Přednášející:
MgA. Veronika Čechová (100%),
Mgr. et Mgr. Lucie Česká (100%),
Prof. akad. mal. František Hodonský (100%),
Mgr. Lenka Kovaříková, Ph.D. (100%),
MgA. Jakub Král (100%),
Mgr. Monika Plíhalová (30%),
Mgr. Lenka Stolárová (40%),
Martina Šurkalová (100%),
MgA. et MgA. Aleš Zapletal, Ph.D. (30%),
-
Vede seminář:
MgA. Veronika Čechová (100%),
Mgr. et Mgr. Lucie Česká (100%),
Prof. akad. mal. František Hodonský (100%),
Mgr. Lenka Kovaříková, Ph.D. (100%),
MgA. Jakub Král (100%),
Mgr. Monika Plíhalová (30%),
Mgr. Lenka Stolárová (40%),
Martina Šurkalová (100%),
MgA. et MgA. Aleš Zapletal, Ph.D. (30%),
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Radek Horáček, Jan Zálešák. Aktuální otázky zprostředkování umění : teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova. Brno, 2007.
-
Rozšiřující:
Johnová, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Plzeň, 2008.
-
Rozšiřující:
Schultz, Don E. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha, 1995.
-
Doporučená:
Banzetová, Michaela. O práci galeristy a trhu se současným uměním, nejen v České republice. Brno, 2016.
-
Doporučená:
Veselá, Romana (ed.). Pozice kurátor: poznámky správců umění a designu. Ústí nad Labem, 2016.
-
Doporučená:
Thornton, Sarah. Sedm dní ve světě umění. Zlín, 2016.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pojmenovat některé výtvarné formy a techniky. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
využívat hodnověrné informace o výtvarném uměleckém díle z dostupných zdrojů. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pojmenovat nejrozšířenější způsoby prezentace výtvarného umění. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
organizovat výstavu vlastních výtvarných artefaktů a artefaktů vzniklých v procesu výtvarné edukace; |
prezentovat výtvarné artefakty způsobem, který odpovídá jejich myšlenkové a fyzické podstatě. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
připravit a organizovat výstavu výtvarných artefaktů. |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|