|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / VEKT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
VEKT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vektorová grafika pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenta pedagogického studijního oboru do problematiky specifik počítačových výstupů vektorové grafiky, dosáhnout základní kompetence jejich tvorby a porozumět způsobům jejich užití ve vizuální kultuře a výtvarném umění v kontextu vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
Minimálně 3 osobní konzultace s vyučující prokazující vývoj práce na seminárních úkolech (konzultace je možné uskutečnit v rámci semináře. Každý z úkolů je nutné představit alespoň jednou a je nutné, aby student konzultace rozložil dle vlastního uvážení rovnoměrně během výuky v semestru.
Jako podklad k zápočtu student odevzdá finální verze všech 3 zadaných seminárních úkolů 1/ v elektronické podobě a 2/ v tištěné podobě vše řádně adjustováno podle následujících požadavků.
Tištěné verze student podepíše na zadní straně jménem a příjmením a uvede studijní číslo, ročník a studijní program.
Student samostatně vypracuje 3 seminární úlohy:
1/ Volná kompozice ve vektorovém programu (1 tištěná verze; formát A3, zapaspartováno, el. formát AI nebo EPS spolu s náhledem v JPG).
2/ Originální grafický design, kombinace práce ve vektorovém a bitmapovém programu (1 tištěná verze formát A3, zapaspartováno; elektronická podoba - formát PDF)
3/ Originální grafický design ve vektorovém programu.
|
Obsah
|
Specifika vektorové grafiky, typy výstupů používané v grafickém designu a současné vizuální kultuře.
Illustrator- základy tvorby objektů (tahy, výplně).
Illustrator- základy transformace objektů, práce s barvou.
Illustrator- práce s vrstvami.
Kombinace práce mezi programy.
Kreativní práce s programy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v prostředí OS Microsoft Windows;
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
experimentovat s výrazovými prostředky v digitálním prostředí; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit rozdíl mezi klasickou a počítačovou grafikou; |
objasnit koncept počítačové grafiky; |
vysvětlit a popsat rozdíl mezi vektorovou a bitmapovou grafikou; |
popsat možnosti grafických programů pro tvorbu vlastních uměleckých projektů; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat tvůrčím způsobem grafické editory skupiny Adobe; |
analyzovat výstup grafického programu z hlediska uměleckého zpracování; |
navrhnout a vytvořit vlastní umělecký projekt v grafickém programu; |
připravit a zrealizovat výstup z grafického programu na klasické a digitální médium; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Praktická zkouška, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška založená na výkladu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|