|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / UV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
UV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Umění a vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 6
|
0 / 4
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vybavit studenta náhledem na úlohu umění a uměleckých aktivit ve všeobecném vzdělávání, při osobním rozvoji a personální i sociální kultivaci, zejména v kontextu multikulturní a multidisciplinární problematiky. Rozvinout základní znalosti interdisciplinárně funkčních pojmů. Rozvinout a prohloubit předpoklady k výtvarnému uchopování, reflektování a pedagogickému zvládání různých typů humánních konceptů v širších kulturních, společenských a uměleckých souvislostech.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet Vypracování úkolů zadaných v semináři. Splnění testů k zápočtu. Zkouška Znalost problematiky probírané v přednáškách a v seminářích, v předloženém rozsahu a ve struktuře odpovídající zadaným tematickým okruhům (Obsah).
|
Obsah
|
Výtvarná výchova a výtvarné umění. Umění a věda ve vzdělávání. Art-centrismus. Interpretace umění ve vzdělávání. Inspirace uměním ve vzdělávání. Postmodernismus v umění a vzdělávání Dějiny umění ve výtvarné výchově. Multikulturalismus v umění a ve vzdělávání. Výtvarné umělecké činnosti v rozličných kontextech vzdělávání. Komplexní umělecké projevy a výtvarná výchova.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bourdieu, Pierre. Teorie jednání. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.
-
Základní:
Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky. V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
-
Základní:
Slavík, J. Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky. V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3..
-
Doporučená:
Smith, Edward. Artoday [i. e. Art today] = Současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Doporučená:
Zuska, Vlastimil. Estetika : úvod do současnosti tradiční disciplíny. Praha : Triton, 2001. ISBN 80-7254-194-3.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Multikulturní výchova. Praha: Triton 2006. ISBN 80-7254-866-2.
-
Doporučená:
Bourdieu, Pierre. O televizi. 1. vyd, V nakl. Doplněk. Brno : Doplněk, 2002. ISBN 80-7239-122-4.
-
Doporučená:
Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha : Univerzita Karlova - Karolinum 1997. 199 s. ISBN 80-7184-437-3
(SLAVÍK, J.)
-
Doporučená:
Elkins, J. Proč lidé pláčou před obrazy. Praha: Academia 2007. ISBN 978-80-200-1509-9.
-
Doporučená:
Holub, Miroslav; Vaněk, Jiří. Umění ve století vědy : Eseje. 1. vyd. Praha : MF, 1988.
-
Doporučená:
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
-
Doporučená:
Uždil, Jaromír. Výtvarné umění ve výchově mládeže. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1964.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
55
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
127
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit některé tendence v umění 20. století. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat o uměleckém díle ve skupině. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat funkce umění a uměleckých aktivit v životě člověka/společnosti a ve všeobecném vzdělávání; |
nacházet odborné argumenty pro zapojení uměleckých aktivit do všeobecného vzdělávání; |
objasnit interdisciplinární přístupy v teorii umění a vizuální kultury; |
porovnávat různé interpretační přístupy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat současné umělecké dílo nebo jiný produkt vizuální kultury; |
aplikovat interdisciplinární přístup při interpretaci umění; |
navrhnout edukační aktivity zaměřené na zprostředkování umění žákům či veřejnosti. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|