|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / TAVM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
TAVM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba AV záznamu pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Tvorba AV záznamu pro konceptovou analýzu pro vzdělávání
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KVK/TAVB
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty pedagogických studijních oborů základními kompetencemi pro tvorbu audiovizuálních pořadů dokumentačního charakteru. Studenti klasifikují systémy videotechniky a programového vybavení pro střih videa, porozumí základním pravidlům tvorby dokumentačního videozáznamu a analyzují možnosti praktické tvorby dokumentačního audio a videozáznamu pro uměleckou, galerijní a pedagogickou praxi pomocí počítače.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce tvůrčího charakteru. Úspěšné přednesení 1 zápočtového referátu. Didaktický test.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je vybavit studenty základními kompetencemi pro tvorbu audiovizuálních pořadů dokumentačního charakteru. Studenti se seznámí se systémy videotechniky a programy pro střih videa, porozumí základním pravidlům tvorby dokumentačního videozáznamu a analyzují možnosti praktické tvorby dokumentačního videozáznamu pro uměleckou, galerijní a pedagogickou praxi pomocí počítače.
Témata výuky:
1. Význam a možnosti tvorby dokumentačního audio a videozáznamu pro uměleckou, galerijní a pedagogickou praxi pomocí digitální videokamery a počítače. Konceptová analýza jako nástroj učitelské reflexe.
2. Základní charakteristiky dokumentačního a informativního videoprogramu.
3. Previzualizační etapa tvorby videozáznamu - význam a druhy scénáře.
4. Druhy videotechniky a počítačového software pro natáčení a zpracování videa.
5. Výrazové prostředky dokumentárního videa a filmu.
6. (Video)záběr a jeho základní charakteristiky.
7. Obrazová kompozice a světelná konstrukce záběru.
8. Střihová skladba pořadu a jeho dramatická stavba.
9. Význam technické střihové skladby, pravidla.
10. Předsnímací jednoty a technické otázky natáčení.
11. Pravidla prostorová orientace diváka. Střih pohybových akcí.
12. Zvuková složka a její výrazové prostředky.
13. Počítačové programy pro zpracování videa, druhy a možnosti.
14. Praktické postupy tvorby dokumentačního audio a videozáznamu pro uměleckou, galerijní a pedagogickou praxi. Otázky ochrany osobnosti při natáčení.
Předmět Tvorba AV záznamu pro konceptovou analýzu navazuje na předměty pedagogicko-psychologického bloku následujícím způsobem:
Reflexe a hodnocení kvality výuky: Reflexe a hodnocení kvality výuky - aplikace videozáznamů, uvědomování si obrazu výuky a odbornou analýzu výukové situace, včetně hodnocení a využití konceptové analýzy výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Adobe Premiere Pro : oficiální výukový kurz. Praha : Softpress, 2004. ISBN 80-86497-68-2.
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2.
-
Doporučená:
James Monaco. Jak číst film. Svět filmů, médií a multimédií.. Praha, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
-
Doporučená:
Slavík, J.; Dytrtová, K.; Fulková, M. Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. In Pedagogika, 60(3-4), 223-241.. 2006.
-
Doporučená:
Horká, H. Mikrovýstupy jako prostředek seberozvíjení studentů v profesionálním praktiku. Pedagogická orientace číslo 4, s. 29. 1997.
-
Doporučená:
Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
-
Doporučená:
Macek, Z. Technika videozáznamu v učitelském vzdělávání. Pedagogická orientace číslo 4. 1997.
-
Doporučená:
Mašek. Tvorba videa. Multimediální kurz pro distanční studium.. ZČU v Plzni, 2006.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Doporučená:
NICHOLS, B. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: AMU - JSAF, 2010.
-
Doporučená:
Long, Ben; Schenk, Sonja. Velká kniha digitálního videa. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0580-6.
-
Doporučená:
Slavík, J. Videostudie: výzkum výuky založený na analýze videozáznamu. In Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím. Vyd. 1.. Praha : Národní ústav pro vzdělávání, 2011.
-
Doporučená:
Pecinovský, Jan. Vypalujeme DVD na počítači : rady a postupy. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0856-6.
-
Doporučená:
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra. Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0090-4.
-
Doporučená:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické odborné znalosti. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
operacionalizovat pojmy a kategorizovat reflektované jevy; |
vyjadřovat se strukturovaně a zaznamenat své postoje a názory. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat a hodnotit AV záznam pro konceptovou analýzu; |
popsat možnosti software pro tvorbu digitálního videa; |
objasnit význam videa a audiovize pro uměleckou, galerijní a pedagogickou praxi. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a hodnotit audiovizuální komunikáty; |
vytvářet videa dokumentačního charakteru prostřednictvím vybraného software; |
experimentovat s výrazovými možnostmi audiovizuálních sdělení v rámci AV záznamu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|