|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / SKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
SKR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Specializace v kresbě
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Specializace v kresbě pro učitele
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 20
|
0 / 2
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KVK/KR1
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je zprostředkovat studentům možnosti kresby jako prostředek vyjádření, jak v oblasti studijní kresba, tak v oblasti kresby volné.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšná realizace semestrální práce, na úrovni kladené na studenta výtvarného učitelského oboru (především osobitě, ale i technicky a esteticky). Obhajoba výsledného souboru před studijní skupinou.
Účast na seminářích - min. 80%.
|
Obsah
|
Studenti zpracovávají individuální projekty kresebného charakteru po stránce technologické i tematické. V tvůrčím procesu přistupují k technologickým experimentům. Student uplatňuje dříve nabyté zkušenosti v oboru studijní i volné kresby, v souladu s obsahem dokáže uplatnit složitější kompoziční a originální řemeslné postupy, dovede vytvořit kompaktní soubor, ucelený v technice i výtvarném výrazu a adekvátně ho prezentovat. Jako zdroj inspirace užívá různorodé přístupy techniky a obsahů kresby v moderním a postmoderním umění.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Zrzavý, Josef. Anatomie pro výtvarníky. Praha : Avicenum, 1977.
-
Doporučená:
Beranová, Pavla; Fassati, Tomáš,; Fišer, Marcel,; Gebauer, Kurt,; Junková, Ivana,; Liška, Pavel,; Pachmanová, Martina,; Schmelzová, Radoslava,; Smetana, Jindřich,; Šubrtová, Dagmar,; Václavová, Denisa,; Zavadil, Karel Matouš. Ateliér veškerého sochařství : ateliér Kurta Gebauera na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze = The studio of universal sculpture : the studio of Kurt Gebauer at the Academy of Arts, Architecture & Design, Prague. Vydání první. 2010. ISBN 978-80-86863-30-6.
-
Doporučená:
Bammes, Gottfried. Figürliches Gestalten : ein Leitfaden für Lehrende und Lernende. Berlin : Volk und Wissen volkseigener Verlag, 1981.
-
Doporučená:
Kurt Gebauer, Nadia Rovderová. Kurt Gebauer Kurtura. 2019. ISBN 978-80-7437-225-4.
-
Doporučená:
Teissig, Karel; Brabcová, Jana. Technika kresby. Praha : Artia, 1986.
-
Doporučená:
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
Doporučená:
Umění kresby
(RUSEK L.)
-
Doporučená:
Crhák, František. Výtvarná geometrie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1977.
-
Doporučená:
Uždil, Jaromír. Výtvarný projev a výchova. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
rozpoznat rozdíl mezi studijní kresbou v předchozích předmětech KR1- 3 a kresbou vyjadřující vlastní emocionální stavy; |
charakterizovat tvorbu některých autorů současné figurální kresby a portrétní tvorby; |
sledovat významné mezinárodní přehlídky kresby a hledat si svůj osobitý výraz; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyjádřit kresbou emocionální stav; |
zkoumat výrazové možnosti kresby a utvářet vlastní kresebný jazyk; |
experimentovat s možnostmi kresby a alternativních kresebných technik; |
zvolit vhodnou kresebnou techniku ke konkrétnímu námětu; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět odborné terminologii v oblasti kresby; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prokázat širší výtvarnou vybavenost pro jiné přístupy a variace v dalších výtvarných disciplínách; |
programově se odpoutat od viděného směrem k volnější kresebné tvorbě; |
uplatnit výrazové možnosti kresby a vlastní kresebný jazyk; |
splnit samostatně zvolený výtvarný úkol s důrazem na vlastní přínos; |
prokázat kompetence pro samostatnou tvorbu grafika, klasického ilustrátora, ilustrátora pro děti, kreslíře; |
umělecky se vyjadřovat pomocí kompozičních cvičení, kreseb v různém prostředí, portrétu a volné kreslířské tvorby; |
volit správnou odbornou terminologii; |
kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|