|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / SKLV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
SKLV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sklářská tvorba ve výuce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty specifickými znalostmi a dovednostmi v oblasti sklářské tvorby s ohledem na jejich využití ve školní vzdělávací praxi. Praktické úkoly podpořené studiem literatury umožní prozkoumat výrazové možnosti skla při produkci a recepci výtvarně koncipovaných objektů (plochého nebo prostorového charakteru). Metodickým cílem je využití zkušeností z vlastní tvorby k důkladnějšímu pochopení sklářského umění a hledání inspirace k uplatnění daného materiálu ve vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšná realizace zvoleného úkolu na úrovni náročnosti očekávané od studenta výtvarného učitelského oboru (především osobité, ale výtvarně i technicky funkční řešení). Pořízení fotodokumentace všech fází realizace úkolu a její vložení do Coursewaru.
|
Obsah
|
Studující vytvoří na základě studia sklářské výtvarné tvorby, a na základě kresebné a malířské přípravy, tři výtvarně pojaté skleněné objekty technikami fusing, tiffany vitráž a tavení ve formě. V návaznosti na získané praktické zkušenosti navrhne tři výtvarné úkoly pro zvolený (výtvarně zaměřený) předmět, ročník a typ školy s přihlédnutím ke všem vzdělávacím okolnostem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Dlouhá, Jitka. Fusing: kouzlo spékaného skla. Praha, 2012.
-
Základní:
Dunsterville, Jane. Malujeme na sklo. Frýdek-Místek, 2003.
-
Základní:
Krejsová, Hana a Řežábková, Helena. Vitráže technikou Tiffany. Brno, 2004.
-
Rozšiřující:
Petrová, Sylva. České sklo. Praha, 2001.
-
Rozšiřující:
Harcuba, Jiří. Jiří Harcuba: sklář a sochař. Brno, 2008.
-
Rozšiřující:
Payne, Vicki. Kouzelné vitráže: hra světla a barev v moderním interiéru. Praha, 2006.
-
Rozšiřující:
Millerová, Judith ? Leibe, Frankie ? Hill, Mark. Sklo 20. století. Bratislava, 2005.
-
Rozšiřující:
Klasová, Milena. Stanislav Libenský, Jaroslava Brychtová. Praha, 2002.
-
Doporučená:
Doremus, R. H.,; Shackelford, James F. Ceramic and glass materials : structure, properties and processing. New York : Springer, 2008. ISBN 978-1-4419-4460-3.
-
Doporučená:
MURIEL M. MILLER. Glass. London: Guinness, 1990. ISBN 085112903X.
-
Doporučená:
WURM, Jan. Glass structures: design and construction of self-supporting skins. Basel: Birkhäuser, 2007. ISBN 978-3-7643-7608-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat slovy vlastní výtvarný koncept; |
posoudit možnosti hmotné realizace výtvarného konceptu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
popsat vlastní výtvarný koncept kresebně a barevně; |
vytvořit jednoduchý hmotný objekt podle vlastního výtvarného konceptu. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat vlastní výtvarný koncept za užití odpovídající odborné terminologie; |
popsat souvislosti mezi vlastním výtvarným konceptem a současnou výtvarnou kulturou; |
vyjmenovat zástupce současné sklářské tvorby u nás a v zahraničí. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uplatňovat technologie fusingu; |
využít technologii tavení skla ve formě; |
kombinovat technologické postupy ve prospěch zvoleného výtvarného konceptu; |
využívat náročnější technologické postupy při koncipování skleněného objektu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
- popsat řešení úkolů za užití odborné terminologie
- prezentovat řešení úkolů za užití odborné terminologie
- nalézat souvislosti mezi vlastním řešení úkolů a výtvarnou kulturou |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
obhájit vlastní řešení úkolů; |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|