|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / PV1ZV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
PV1ZV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektování výuky pro 1. st.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
80 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V předmětu budou studenti vybaveni kompetencemi k tvorbě vzdělávacích programů (školních a třídních) a k jejich poučené kritické reflexi a evaluaci s ohledem na širší souvislosti vývoje oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Předpokladem pro získání zápočtu je úspěšné vypracování návrh Třídního vzdělávacího (tematického) plánu pro výtvarnou výchovu ve zvolené škole a třídě. Předpokladem pro získání zkoušky je úspěšné představení autorské prezentace a obhajoba seminárního úkolu.
|
Obsah
|
1.Problematika didaktické znalosti obsahu v oboru výtvarná výchova. 2.Problematika rozpracování obsahu (učiva, konceptů) do realizační podoby. 3.Otázky výběrovosti obsahu ve výtvarné výchově. 4.Prvky a principy projektování výuky ve výtvarné výchově. 5.Limity v projektování výuky dané konkrétními školními podmínkami. 6.Problematika obsahově provázaných vyučovací jednotek výtvarné výchovy. 7.Příprava a realizace výtvarného projektu. 8.Tvorba "osnov" výtvarné výchovy v kontextu Školního vzdělávacího programu ve vazbě na Rámcový vzdělávací program (ŠVP). 9.Tvorba Třídního vzdělávacího (tematického) plánu (TVP) ve vazbě na ŠVP.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jakub Havlíček (100%),
PhDr. Martina Komzáková, Ph.D. (100%),
PhDr. Jan Mašek, Ph.D. (100%),
Mgr. Monika Plíhalová (25%),
PaedDr. Rudolf Podlipský, Ph.D. (25%),
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (50%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Komentář k RVP pro ZV. (dostupné na www.vuppraha.cz).
-
Doporučená:
Smolíková, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze : Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-87000-01-3.
-
Doporučená:
Kolektiv. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání : (se změnami provedenými k 1.9. 2007). Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky. V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
-
Doporučená:
Vzdělávací program Národní škola : vzdělávací program pro 1. - 9. ročník základního vzdělávání. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1997. ISBN 80-04-26683-5.
-
Doporučená:
Vzdělávací program Obecná škola. (dostupné na www.vuppraha.cz)
-
Doporučená:
Vzdělávací program Základní škola včetně Osnov ekologického přírodopisu, Osnov Volitelných předmětů, Úprav a doplňků, Učebních plánů s rozšířeným vyučováním. 2., dopl. vyd. Praha : Fortuna, 1998. ISBN 80-7168-595-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
25
|
Celkem
|
65
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a objasnit specifika dětského výtvarného projevu; |
charakterizovat vzdělávací obsah výtvarné výchovy ve vazbě na současné koncepce výtvarné výchovy. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
koncipovat program vyučovací jednotky výtvarné výchovy s ohledem na kontext cílů předmětu; |
analyzovat a interpretovat dětskou výtvarnou práci; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat základní kurikulární dokumenty ve výtvarné výchově; |
identifikovat základní strukturní prvky výuky výtvarné výchovy; |
popsat a objasnit základní principy projektování výuky ve výtvarné výchově. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
koncipovat program vyučovacích jednotek na základě cílů stanovených základními kurikulárními dokumenty; |
navrhnout Třídní vzdělávací plán; |
koncipovat programy funkčně a obsahově propojených vyučovacích jednotek výtvarné výchovy. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|