|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / POAT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
POAT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prostor., objektová a akční tvorba ve VV
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Prostorová, objektová a akční tvorba ve výtvarné výchově
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
10 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je přivést studenty k hlubší a soustředěnější práci s konkrétním tématem v oblasti prostorové a objektové a akční tvorby. Úkolem je otevřít širší obzor porozumění a zbystřit vnímání různých významů a vztahů v určité prostorové situaci vyplývající z fyzické podstaty existence člověka a jeho interakce se světem.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, plnit průběžné úkoly zadané vyučujícím. Vypracovat semestrální úkol na základě zadaného tématu, dokumentace výtvarné práce v seminářích. Semestrální práci prezentovat v písemné i ústní formě.
|
Obsah
|
Obsahem předmětu je prostorová tvorba s důrazem na akční polohu s možností využití širokého rejstříku výtvarných disciplín a médií.
1. Úvodní přednáška v souvislosti se zadaným tématem, aktuální výstava jako motivace, diskuse
2 - 3. Seznámení s konceptem studentů a záměru reálné intervence do fyzického prostoru. Studenti mají však možnost určité examinace svých přístupů v podobě různých výtvarných etud v průběhu semestru. Etudy navrhuje učitel, jde o vytváření a instalaci objektů v semináři, etudy mohou být vnímány jako analogie dynamiky procesů v reálném, žitém prostředí. Realizace první etudy jako cvičení k tématu
4. Návštěva aktuální akce, výstavy jako podnět k dalšímu uvažování
5. - 7. Etuda
8. - 9. Dílčí prezentace výsledků individuálního zkoumání vybraného prostoru, realizace třetí etudy jako cvičení k tématu
10. - 11. Návštěva výstav, akce související se současným výtvarným uměním, diskuse jako reflexe, sumarizace a zhodnocení, porovnání výstav, reflexe etud (jaké mohou mít paralely v reálném, žitém prostoru)
12. - 13. Závěrečná prezentace autorských projektů vytvořených posluchači s následným zhodnocením a reflexí učitele
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Smith, Edward. Artoday [i. e. Art today] = Současné světové umění. Praha : Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
-
Základní:
Chalupecký, Jindřich. Nové umění v Čechách. Jinočany : H&H, 1994. ISBN 80-85787-81-4.
-
Základní:
Hanel, Olaf. Objekt: metamorfózy v čase: [katalog výstavy]: České muzeum výtvarných umění v Praze, Dům u Černé Matky Boží 31.5.-26. 8. 2001. Praha: České muzeum výtvarných umění, 2001, 2001. ISBN 80-70560-95-9.
-
Základní:
Dempsey, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí : encyklopedický průvodce moderním uměním. [Praha] : Slovart, 2002. ISBN 80-7209-402-5.
-
Doporučená:
Koleček, Michal. Brno Art Open 2013 / Sochy v ulicích IV / Na hraně příběhuNa hraně příběhu. Fakulta umění a designu UJEP v Ústí nad Labem, 2013.
-
Doporučená:
Marzona, Daniel; Grosenick, Uta. Conceptual art. Köln : Taschen, 2005. ISBN 3-8228-2962-5.
-
Doporučená:
Cílek, Václav. Krajiny vnitřní a vnější : texty o paměti krajiny, smysluplném bobrovi, areálu jablkového štrúdlu a také o tom, proč lezeme na rozhlednu. 2., dopl. vyd. Praha : Dokořán, 2005. ISBN 80-7363-042-7.
-
Doporučená:
Švácha, Rostislav. Od moderny k funkcionalismu : proměny pražské architektury první poloviny dvacátého století. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-84-8.
-
Doporučená:
Sádlo, Jiří. Praha a Brno. Kodudek, 2015. ISBN 978-80-9063-11-06.
-
Doporučená:
Collins, Judith. Sculpture today. London : Phaidon, 2007. ISBN 978-0-7148-4314-8.
-
Doporučená:
GEORGE, Herbert. The elements of sculpture: a viewer's guide. London: Phaidon Press, 2014. ISBN 978-07-1486-741-0.
-
Doporučená:
Vitamin 3-D: newperspectives in sculpture and installation. London: Phaidon, 2009. ISBN 978-0-71484-974-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
18
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat souvislosti prostorové tvorby v oblasti volné umělecké tvorby, užité tvorby a designu; |
objasnit možnosti transformace oblasti prostorové tvorby do pedagogické tvorby.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
projevit určitý stupeň manuální zručnosti;
|
prokazovat určitou obratnost a flexibilitu v práci s různými materiály; |
konceptualizovat a výtvarně uchopit zadání. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat možnosti prostorové tvorby a způsoby užití různých médií. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využít konkrétní formu a médium pro vlastní koncept; |
transformovat vlastní koncept a uchopení situace do pedagogické tvorby. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Individuální konzultace, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
Skupinová výuka, |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|