|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / PKMG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
PKMG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Prohl. eduk. kurz kresby, malby a graf.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Prohlubující edukační kurz kresby, malby a grafiky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
19 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je osvojení obsahu předmětu.
Komplexně poučená osobnost studenta ovládající výrazové možnosti předmětu a oboru.
Mezioborová integrace včetně autentické tvorby a vzniku artefaktu s jeho vizuální kvalitou.
Užití a rozvíjení strukturálních prvků při záznamu emocionálního prožitku.
Osvojení výtvarného procesu a zažití osobní zkušenosti z tvorby.
|
Požadavky na studenta
|
Student vytvoří cyklus kreseb, maleb, nebo grafických listů na zadané, nebo vlastní téma.
Vnímá a pracuje s obsahově uzavřeným celkem při realizaci své práce.
Kontrola práce a výkonu je opakovaná v každé lekci.
Reflexivní konstrukce výtvarného procesu.
|
Obsah
|
V průběhu semestru se hledají horizonty mezi představou a ideálem a výpovědním limitem.
Hledají se nové formy zobrazení a nová formální východiska pro interpretace.
Konstitují se zažité zkušenosti.
1. Kresba dle reálného předmětu a figurace předmětů
2. Malba dle reálného předmětu a figurace předmětů
3. Kompoziční principy obrazové plochy
4. Barevná harmonie
5. Grafický princip a kontrast
6. Práce z představy
7. Tvůrčí gesto a přesah
8. Studijní práce se zaměřením na osobní téma
9. Osobní nebo zadané téma ve dvou variantách /kresba a malba nebo grafika/
10. Práce na zadaném nebo vlastním tématu
11. Práce na zadaném nebo vlastním tématu technologické experimenty
12. Práce v cyklech
13. Ateliérové hodnocení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Smith, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. Vyd. 2. Praha : Slovart, 2006. ISBN 80-7209-758-X.
-
Základní:
PALLASMAA, Juhani. Myslící ruka: existenciální a ztělesněná moudrost v architektuře. Zlín: Archa, 2012. ISBN 978-80-87545-09-6.
-
Doporučená:
Sawdon, P. a R. Marshall. . Drawing Ambiguity: Beside the Lines of Contemporary Art. I.B.Tauris, 2015. ISBN 1784530697.
-
Doporučená:
PETERSEN, A. R. a kol. Contemporary painting in context. Museum Tusculanum Press,, 2010. ISBN 9788763525978.
-
Doporučená:
BROOKE, Sandy. Drawing as expression: techniques and concepts. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Education, 2007. ISBN 0131940058.
-
Doporučená:
Mráz, B.- Mrázová, M. Encyklopedie světového malířství. nakl. Larousse.
-
Doporučená:
Henckmann, Wolfhart; Lotter, Konrad. Estetický slovník. Praha : Svoboda, 1995. ISBN 80-205-0478-8.
-
Doporučená:
PAULSON, R. Figure and abstraction in contemporary painting. Rutgers University Press, 1990. ISBN 978-08-1351-604-2.
-
Doporučená:
Liessmann, Konrad Paul. Filozofie moderního umění. Olomouc : Votobia, 2000. ISBN 80-7198-444-2.
-
Doporučená:
HLAVÁČEK, Josef. Kompozice podle R. Arnheima. Praha,Pedf UK Praha, 1997. ISBN 80-86039-32-3.
-
Doporučená:
Itten, Johannes. Kunst der Farbe : Subjektives Erleben und objektives Erkennen als Wege zur Kunst. Ravensburg : Otto Maier, 1961.
-
Doporučená:
MORLEY, N. Linocut for Artists and Designers. The Crowood Press, 2016. ISBN 978-17-8500-146-8.
-
Doporučená:
Petzow, Günter. Metallographic etching. 2nd ed. Materials Park : ASM International, 1999. ISBN 978-0-87170-633-1.
-
Doporučená:
Chalupecký, Jindřich. Na hranicích umění : Několik příběhů. Praha : Prostor, 1990. ISBN 80-85190-06-0.
-
Doporučená:
Bláha, Jaroslav; Šamšula, Pavel. Průvodce výtvarným uměním : [kapitoly k učebnici dějepisu pro 7. r. ZŠ]. III.. 1. vyd. Praha : Práce, 1996. ISBN 80-208-0386-6.
-
Doporučená:
Chalumeau, Jean-Luc; Brunel, Pierre. Přehled teorií umění. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-663-2.
-
Doporučená:
Chvatík, Květoslav. Strukturální estetika. Vyd. 2. Brno : Host, 2001. ISBN 80-7294-027-9.
-
Doporučená:
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
Doporučená:
Wlassikoff, Michel. The story of graphic design in France. Corte Madera : Gingko Press, 2005. ISBN 1-58423-220-X.
-
Doporučená:
Ambrose, Gavin. The visual dictionary of graphic design. Lausanne : AVA Publishing, 2006. ISBN 2-940373-43-4.
-
Doporučená:
Kulka, T. Umění a kýč. Eco, U.: Skeptikové a těšitelé. McLuhan, M.: Jak rozumět médiím. Mocná, D.: Červená knihovna. &.
-
Doporučená:
Vitamin D: New Perspectives In Drawing. London: Phaidon, 2016. ISBN 9780714857138.
-
Doporučená:
Abts, Tomma. Vitamin P : new perspectives in painting. 1st pub. London : Phaidon, 2002. ISBN 0-7148-4446-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat výrazové možnosti plošných výtvarných technik; |
ověřovat vlastnosti materiálu, výtvarné postupy a nástroje; |
reflektovat výsledky vlastní tvorby ve vztahu k jejich využitelnosti v pedagogické praxi. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit skicu a projekt vlastního úkolu; |
navrhnout a rozvinout výtvarné postupy v souladu se zadaným úkolem. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat technologické postupy jednotlivých technik a jejich alternativ; |
experimentovat s vyjadřovacími prostředky jednotlivých technik; |
ověřovat vlastnosti materiálu, výtvarné postupy a nástroje; |
hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
popsat možnosti malby také v historickém kontextu; |
popsat vztah mezi malbou, kresbou a grafikou. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat a rozvíjet malířský, kresebný nebo grafický projekt dle navrženého konceptu; |
vhodně volit výrazové prostředky ve vztahu k záměru; |
pracovat v cyklech se schopností alternativy včetně změny formy; |
použít technologické postupy jednotlivých technik; |
vhodně analogicky nebo popisně interpretovat námět; |
plně si osvojit zákonitosti výtvarného projevu v technologickém i výrazovém pojetí; |
pracovat i v nadsázce a experimentu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Projektová výuka, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|