|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / MA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
MA2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Malba 2 pro učitele
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 9
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KVK/MA1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Základy malby, možnosti malby, malířské techniky, barevná kompozice, barva a tvar.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavek na udělení zápočtu:
Udělení zápočtu podmiňuje splnění jednotlivých semestrálních úkolů. Posluchač během ateliérové výuky vytvoří za semestr 8 - 10 maleb na formát B1 (5 studijních maleb figury a 3 - 5 figur v prostoru).
Mimo výuku vytvoří v první polovině semestru volné barevné studie figury (30 - 40 skic akrylovými nebo vodovými barvami na papír formátu A3).
Forma klasifikované zkoušky - buď praktická zkouška, nebo vypracování semestrální práce na dané téma.
|
Obsah
|
Tvorba je hlouběji zaměřena na obrazovou výstavbu a pochopení její vnitřní struktury. Student zpracovává předchozí nabyté zkušenosti, dále rozvíjí vlastní tvarové a barevné vidění, do obrazového prostoru. zapojuje figuru.
V blocích se během semestru realizují tato základní témata:
1/anatomie lidského, popř. zvířecího těla
2/prostor a perspektiva v zobrazení figury, typologie a pohyb postav
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lampert, Catherine. Bare Life: From Bacon to Hockney - London Artists Painting from Life, 1950-80. 2015.
-
Základní:
Bauer, Christian. Egon Schiele: Almost A Lifetime. 2015.
-
Základní:
McCann, Margaret. The Figure: Painting, Drawing, and Sculpture. 2012.
-
Doporučená:
Machotka, Pavel. Cezanne : Landscape into art. New Haven : Yale University Press, 1996. ISBN 0-300-06701-1.
-
Doporučená:
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Doporučená:
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Doporučená:
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
-
Doporučená:
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
Doporučená:
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Doporučená:
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Doporučená:
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
Doporučená:
Schwabsky, Barry. Vitamin P : new perspectives in painting. 2002. ISBN 978-0-7148-4446-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalosti a orientaci v současné figurální a portrétní malbě domácí i zahraniční; |
vysvětlit rozdíl mezi studijní malbou a malbou vyjadřující emocionální stav; |
popsat a objasnit možnosti kombinace malby s jinými výtvarnými postupy a technikami; |
sledovat významné mezinárodní přehlídky malby a hledat si svůj osobitý výraz; |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit malbu s expresivním malířským výrazem; |
experimentovat s malbou a alternativními malířskými technikami v kombinaci s tiskem, klasickou kresbou, digitálními technikami, atd.; |
zvolit vhodnou malířskou techniku ke konkrétnímu námětu; |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat zákonitosti a výrazové možnosti malby; |
objasnit odbornou terminologii v oblasti malby; |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
volit správnou odbornou terminologii; |
kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
zvolit vhodnou malířskou techniku ke konkrétnímu výtvarnému úkolu, popř. ověřovat vhodnost přístupu v cyklech; |
experimentovat s možnostmi malby, různými materiály a podložkami; |
zachytit niterný stav portrétovaného malířskými prostředky; |
realizovat vlastní malířský cyklus; |
prezentovat vlastní práce ve výstavním prostoru; |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|