|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / FFV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
FFV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Filmová a fotografická výchova
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
12 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Uvést studenta do problematiky filmové, audiovizuální a fotografické tvorby a produkce, rozvinout schopnost tvůrčí reflexe ve všech audiovizuálních a fotografických žánrech a formách. Seznámit se s výrazovými prostředky audiovize, kinematografie a fotografie v kontextu historického vývoje. Pochopit podstatu a možnosti kinematografie, audiovizuálního a fotografického umění jako pevně zakotvených součástí globální kultury a umění.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování referátu a seminární práce.
|
Obsah
|
1. Role audiovize a fotografie - význam vizuální a audiovizuální gramotnosti
2. Filmová a audiovizuální výchova v ČR a v zahraničí, historie a současnost
3. Fotografie v edukaci, historie a současnost
4. Významné mezníky dějin evropského a světového filmu
5. Český a československý film, historie a současnost
6. Historie fotografie, významné mezníky a současnost
7. Význam sémiotické a neoformalistické analýzy filmového umění, včetně narativních a nenarativních forem
8. Filmové a televizní žánry, charakteristika a současnost
9. Fotografické žánry, charakteristika a současnost
10. Význam digitálního videa a fotografie - bitmapové a videoeditory editory a jejich možnosti
11. Proces tvorby videa (námět, storyboarding a druhy scénářů, produkce a postprodukce)
12. Proces fotografické tvorby (námět, fotoscénář a formy stylizace) a jeho reflexe v edukaci
13. Fotografie a audiovize v masmédiích a kultuře
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
E-learning - Moodle. Mašek, Jan. KVK/FFV Filmová a fotografická výchova
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=7559
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mašek, J. A pedagogy of audio-visual literacy: The promoting and improvement of culture, media and citizenship education in society. London, 2012.
-
Základní:
Kelby, Scott. Digitální fotografie 2. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2008. ISBN 978-80-7413-010-6.
-
Základní:
Švejda, Gabriel. Filmová estetická výchova. Praha: SPN, 1990.
-
Základní:
Monaco, J. Jak číst film: Svět filmů, médií a multimédií. Praha: Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
-
Základní:
Bordwell, D.,Thompsonová, K. Umění filmu - Úvod do studia formy a stylu. AMU Praha, 2011. ISBN 978-80-7331-2.
-
Základní:
Šobáňová, Petra. Useful symbiosis: science, technology, art & art education. First edition. 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
-
Základní:
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra. Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0090-4.
-
Základní:
Mašek, J. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň, 2000.
-
Rozšiřující:
Bate, David. Art photography. 2015. ISBN 978-1-84976-224-3.
-
Rozšiřující:
Film Language: A Semiotics of the Cinema. Film Language: A Semiotics of the Cinema. University of Chicago Press; Univ of Chicago, 1990. ISBN 978-0226521305.
-
Rozšiřující:
MERVART, Jan a PETERA, Jaromír. Média a multimédia v pedagogické praxi. Filmová a multimediální tvorba.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-045-0.
-
Rozšiřující:
Třeštík, Tomáš. Osobnosti současné české reklamní a módní fotografie. [Praha] : Atemi, 2002. ISBN 80-238-8197-3.
-
Rozšiřující:
Petr Bilík. Panorama českého filmu ( 2000 - 514 s.). Olomouc Rubico, vydání 1, 2000.
-
Doporučená:
Anděl, Jaroslav. Příběh moderního média : česká fotografie 1840-1950 = [A story of a modern medium : Czech photography 1840-1950] : Galerie Rudolfinum 15.1-28.3.2004. Praha : KANT, 2004. ISBN 80-86217-66-3.
-
Doporučená:
Doubravová, Jarmila. Sémiotika v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-566-0.
-
Doporučená:
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit roli audiovize a fotografie, včetně filmové, audiovizuální a fotografické výchovy;
|
porovnat a zhodnotit mezníky dějin fotografie a filmu; |
klasifikovat filmové, televizní a fotografické žánry. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
interpretovat filmové a televizní žánry;
|
analyzovat fotografii a proces fotografické tvorby; |
analyzovat film a proces audiovizuální tvorby. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a vysvětlit význam a možnosti fotografické, filmové a audiovizuální výchovy; |
objasnit vybrané metody analýzy fotografie, filmu a audiovizuálních komunikátů; |
popsat významné mezníky dějin českého, evropského a světového filmu a fotografie; |
popsat provázanost etap historie filmu a fotografie s ohledem na chronologické a kontextové souvislosti. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládat základní principy sémiotické analýzy filmu a fotografie; |
zvládat metody výuky filmové a audiovizuální výchovy; |
tvůrčím způsobem reflektovat audiovizuální a fotografické žánry a formy. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|