|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / EXO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
EXO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná exkurze pro vizuální kulturu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
19 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zprostředkovat studentovi oboru Vizuální kultura se zaměřením na vzdělávání bezprostřední odbornou zkušenost ve specifickém tvůrčím nebo edukačním prostředí. Exkurzi předchází odborná příprava a následují ji reflektivní aktivity.
Na jaře 2023 navštívíme Veletržní palác, abychom si prohlédli výstavu Eva Koťátková: Moje tělo není ostrov
|
Požadavky na studenta
|
příprava referátu na exkurzi dle aktuálního programu galerií, absolvování exkurze a písemná seminární práce z této exkurze.
|
Obsah
|
Příprava referátu na konkrétní zadanou výstavu dle aktuálního programu.
Návštěva výstav se zaměřením na umění 20. a 21. století.
Zpracování seminární práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studenti obdrží materiály pro přípravu na exkurzi prostřednictvím služby Google Classroom nebo Google Drive/Dropbox.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Soukupová, Helena. Anežský klášter v Praze. 1. vyd. Praha : Odeon, 1989. ISBN 80-207-0046-3.
-
Základní:
Pešina, Jaroslav. Česká gotická desková malba. 2. vyd. Praha : Odeon, 1978.
-
Základní:
Myslivečková, Hana. Gotické umění v českých zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4634-9.
-
Základní:
Dáňová, Chlumská. Klášter sv. Anežky české. 2016.
-
Základní:
Myslivečková, Hana. Románské umění v českých zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4633-2.
-
Základní:
Royt, Jan. Středověké malířství v Čechách. 2002.
-
Doporučená:
Kuthan, Jiří; Royt, Jan. Karel IV. : císař a český král - vizionář a zakladatel. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7422-460-7.
-
Doporučená:
Royt, Jan; Pokorný, Adam. Mistr Třeboňského oltáře. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2262-0.
-
Doporučená:
Pešina, Jaroslav. Mistr Vyšebrodského cyklu. 1. vyd. Praha : Odeon, 1982.
-
Doporučená:
Soukupová, Helena. Svatá Anežka Česká : život a legenda. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7429-471-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
48
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Celkem
|
158
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
pojmenovat základní umělecké slohy a směry; |
charakterizovat některé tendence umění 20. století. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vyvodit přibližné časové zařazení uměleckého díla.
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porovnat umělecká díla stejného slohového období; |
interpretovat umělecké dílo v kontextu umění a kultury; |
seznámit se s výstavní praxí a galerijní prezentací zvolené instituce. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provádět formální analýzu uměleckého díla; |
rozpoznat slohový styl architektury; |
vyjmenovat hlavní představitele daného období či uměleckého směru. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|