|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / AKGV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
AKGV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kresba a grafika pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
38 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Osvojení obsahu předmětu
Komplexně vzdělaná osobnost studenta ovládající výrazové možnosti předmětu a oboru oboru.
Mezioborová integrace prostřednictvím zkušenosti z vlastní tvorby
Schopnost didaktické reflexe
|
Požadavky na studenta
|
Splnění všech ateliérových cvičení. Zúčastnit se min. 75% seminářů. Odevzdání samostatné práce dle dohody s vyučujícím.
|
Obsah
|
Seznámení se základními pojmy a principy v technice a historii moderní kresby a grafiky. Současná kresba a grafika a jejich pozice v současném umění. Praktická cvičení grafických technik. Technologické základy. Autorský cyklus prací.
1. Kresba dle reálného předmětu a figurace předmětů 2. Kresba dle reálného předmětu a figurace předmětů 3. Kompoziční a výrazové principy s užitím pro hlubotisk 4. Kompoziční a výrazové principy s užitím pro tisk z výšky 5. Kompoziční a výrazové principy s užitím pro tisk z plochy 6. Realizace tvůrčího záměru 7. Realizace tvůrčího záměru 8. Práce na autorském cyklu 9. Práce na autorském cyklu 10. Práce na autorském cyklu 11. Práce na autorském cyklu 12. Práce na autorském cyklu 13. Prezentace formou výstavy
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. akad. sochař Kurt Gebauer, dr. h. c. (100%),
-
Vede seminář:
Magistr umění Barbara Lucilla Benish (20%),
Prof. akad. sochař Kurt Gebauer, dr. h. c. (40%),
MgA. Mgr. Stanislav Poláček (40%),
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (100%),
MgA. et MgA. Aleš Zapletal, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Ullrich, Wolfgang. "Nevinná ruka", Labyrint revue, č. 27/28, s. 191-193.. 2010.
-
Základní:
Chalupecký, Jindřich. Nové umění v Čechách. Jinočany : H&H, 1994. ISBN 80-85787-81-4.
-
Základní:
SÝKOROVÁ, Lenka (ed.). Postkonceptuální přesahy v české kresbě. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity J. E. Purkyně, 2015.
-
Základní:
Krejča, Aleš. Techniky grafického umění : Průvodce pracovními postupy a dějinami originální tiskové grafiky. Praha : Artia, 1981.
-
Základní:
Munari, Bruno. Umění jako řemeslo. Praha: Rubato, 2014.
-
Základní:
Foster, Hal. Umění po roce 1900 : modernismus, antimodernismus, postmodernismus. V Praze : Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-952-8.
-
Doporučená:
časopisy:. Frieze, Artforum, Flash Art (CZ/SK), Mousse.
-
Doporučená:
Pospíšil, A.; Vilhelmová, L.; Řepa, K. (eds.). Na hranici zobrazovaného obrazu. Katalog k mezinárodní výstavě experimentální grafiky. České Budějovice: KVV PF Jihočeská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7394-497-1.
-
Doporučená:
Chalupecký, Jindřich. Na hranicích umění : Několik příběhů. Praha : Prostor, 1990. ISBN 80-85190-06-0.
-
Doporučená:
Vitamin D: New Perspectives In Drawing. London: Phaidon, 2016. ISBN 9780714857138.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat výrazové možnosti kresby a grafiky;
|
objasnit technologické postupy jednotlivých kresebných a grafických technik;
|
experimentovat s vyjadřovacími prostředky jednotlivých technik;
|
ověřovat vlastnosti materiálu, výtvarné postupy a nástroje;
|
reflektovat výsledky vlastní tvorby ve vztahu k jejich využitelnosti v pedagogické praxi. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vytvořit skicu a projekt vlastního úkolu; |
navrhnout a rozvinout výtvarné postupy v souladu se zadaným úkolem; |
využít výrazové možnosti grafických technik; |
vhodně užít technologické aspekty k danému úkolu; |
experimentovat s vyjadřovacími prostředky grafiky. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Pracuje se zkušeností a nezávisle se schopností vhodného užití strategií přístupu k učivu a jeho interpretaci.
Je otevřený k různým postupům a cílům studia. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat a objasnit výrazové možnosti grafických technik; |
popsat technologické postupy jednotlivých technik a jejich alternativ; |
posoudit kvalitu výrazového projevu v obecné rovině i ve vlastním uměleckém projevu; |
hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
reflektovat výsledky vlastní tvorby ve vztahu k jejich využitelnosti v pedagogické praxi. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat a rozvíjet grafický projekt dle navrženého konceptu; |
vhodně volit výrazové prostředky ve vztahu k záměru; |
pracovat v cyklech se schopností alternativy včetně změny formy; |
použít technologické postupy jednotlivých technik; |
vhodně analogicky nebo popisně interpretovat námět; |
plně využívat zákonitosti výtvarného projevu v technologickém i výrazovém pojetí; |
experimentovat s vyjadřovacími prostředky jednotlivých technik; |
ověřovat vlastnosti materiálu, výtvarné postupy a nástroje; |
pracovat i v nadsázce a experimentu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kvalifikační práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|