|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / AKA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
AKA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Animace kulturních aktivit
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
38 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studující získá kompetence pro přípravu a realizaci kulturních (výtvarně zaměřených) aktivit v rámci i mimo rámec působení různých kulturních institucí a zařízení. Naučí se koncipovat tyto aktivity na bázi zážitkové pedagogiky a pedagogického konstruktivismu, vycházejíce přitom ze zaměření instituce či zařízení, s ohledem na potřeby, zájmy a věk aktérů.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvování hospitace aktivity s výtvarně kulturním zaměřením. Pořízení a metodické zpracování hospitačního záznamu. Samostudium doporučené literatury. Písemné vypracování vlastního programu aktivity s výtvarně kulturním zaměřením. Realizace aktivity s výtvarně kulturním zaměřením v časové dotaci minimálně 45 minut. Pořízení dohodnuté dokumentace. Vypracování reflexivní zprávy.
|
Obsah
|
1. Základní problematika kulturních, výtvarně zaměřených aktivit
2. Problematika koncipování programů s výtvarně kulturním zaměřením
3. Metodika programů s výtvarně kulturním zaměřením
4. Návštěva konkrétní kulturní/-ho instituce/zařízení včetně hospitace v aktuálně realizované aktivitě
5. Jak hodnotit aktivitu s výtvarně kulturním zaměřením (posuzování obsahových jader, navrhování alterací, využití dokumentace v reflexi a evaluaci). Otázky propagace aktivity s výtvarně kulturním zaměřením
6-11. Příprava, realizace a dokumentace aktivity s výtvarně kulturním zaměřením (struktura přípravného modelu, reflektivní bilance, typy dokumentace)
12-13. Prezentace výsledků konkrétních projektů aktivit s výtvarně kulturním zaměřením
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. et Mgr. Lucie Česká (100%),
Mgr. Jakub Havlíček (100%),
Mgr. Monika Plíhalová (20%),
MgA. Mgr. Stanislav Poláček (100%),
Martina Šurkalová (100%),
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (40%),
-
Vede seminář:
Mgr. et Mgr. Lucie Česká (100%),
Mgr. Jakub Havlíček (100%),
Mgr. Monika Plíhalová (20%),
MgA. Mgr. Stanislav Poláček (100%),
Martina Šurkalová (100%),
PhDr. Věra Uhl Skřivanová, Ph.D. (80%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Dytrtová, K. Metafora & médium. V Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019. ISBN 978-80-7561-176-5.
-
Základní:
ŠOBÁŇOVÁ, Petra a JOHNOVÁ ČAPKOVÁ, Michaela. Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4626-4.
-
Základní:
Slavík, Jan; Wawrosz, Petr. Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl: teorie a praxe artefiletiky. Praha, 2004.
-
Rozšiřující:
Igor Zhoř, Igor; Radek Horáček; Vladimír Havlík. Akční tvorba. Olomouc, 1991.
-
Rozšiřující:
Moffat, Hazel, Woollard Vicky. Museum and Gallery Education: A Manual of Good Practice. AltaMira Press, 2000. ISBN 978-07-4250-408-0.
-
Rozšiřující:
Hooper-Greenhill, Eilean. Museums and Education: Purpose, Pedagogy, Performance. Routledge, UK, 2007. ISBN 978-04-1537-936-6.
-
Rozšiřující:
Horáček, Martin; Myslivečková Hana; Šobáňová Petra. Muzejní pedagogika dnes. Olomouc, 2008.
-
Rozšiřující:
Programy pro školy a zájmové skupiny ve stálých expozicích Národní galerie v Praze. Praha, 2007.
-
Doporučená:
Brabcová, Alexandra. Brána muzea otevřená: [průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea]. Náchod, 2003.
-
Doporučená:
Šobáňová, Petra. Edukační potenciál muzea.. Olomouc, 2012.
-
Doporučená:
Horářek, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění.. Brno, 1998.
-
Doporučená:
Dytrtová, Kateřina. Interpretace umění ve výtvarné výchově. Ústí nad Labem, 2002.
-
Doporučená:
Šobáňová, P. a kol. Vzdělávací obsah v muzejní edukaci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4625-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
5
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
71
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
objasnit základní pojmy, myšlenky a fakta z oblasti výtvarné kultury a výtvarného umění; |
pojmenovat nejznámější projevy výtvarné umělecké kultury či vizuální kultury minulosti a současnosti; |
rozpoznat dostatečně široké spektrum výtvarných forem, technik a stylů. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
provést základní uměnovědné zařazení výtvarného uměleckého díla; |
využívat informace o výtvarném uměleckém či jiném vizuálním díle získané z odborné literatury a z jiných odborných zdrojů; |
využívat dostatečně široké spektrum výtvarných forem, technik a stylů. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit problematiku výtvarně kulturních aktivit; |
charakterizovat aktivizující metody uplatňované v jím koncipované výtvarně kulturní aktivitě; |
popsat a objasnit strukturu, metody a terminologii jím koncipované výtvarně kulturní aktivity. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
připravit a realizovat výtvarnou kulturní aktivitu; |
didakticky transformovat vybranou část výtvarně kulturního obsahu v konkrétní výtvarnou aktivitu;
|
koncipovat program výtvarné aktivity na bázi pedagogického konstruktivismu, zážitkové pedagogiky a artefiletického pojetí; |
odborně reflektovat realizovanou výtvarně kulturní aktivitu; |
verbálně formulovat závěry z odborné reflexe a vyjádřit je v písemné formě; |
odborně vypracovat závěrečnou zprávu o výtvarně kulturní aktivitě ve formě popisu její přípravy, realizace, reflexe a foto či videodokumentace. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Projektová výuka, |
|
|
|
|