|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVK / 9OPAR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVK
/
9OPAR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Osobnostní příprava v artefiletice
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVK/COPAR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je získat kompetence k osobnostně zralému pedagogickému vedení zážitkových aktivit v artefiletice a obecně ve výchově uměním. Nabýt kompetence k řešení osobních problémů. Metodika vychází z koncepce konstruktivistické pedagogiky a zážitkových výcviků.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v seminářích.
|
Obsah
|
Pojmosloví společné světu umění, výtvarné výchově, artefiletice - fikční svět, možné světy, svět tady a teď. Znak, symbol, výraz. Referenční modely ve Vv. Výraz a rozštěpený zážitek. Distance. Výrazy a světa-tvorba. Přirozený svět. Fiktivní svět. Pravidla hry, správnost v kontextech světa hry. Alterace, variace. Situace a dílo. Tvorba a reflexe. Dílo ve výchově uměním. Obsah, učivo, koncept, prekoncept. Sociokognitivní konflikt. Pedagogické dílo, artefiletické dílo.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Zuska, Vlastimil. Estetika : úvod do současnosti tradiční disciplíny. Praha : Triton, 2001. ISBN 80-7254-194-3.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Kapitoly z výtvarné výchovy I.. Praha, Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta,, 1993.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Kapitoly z výtvarné výchovy II.. Praha, Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta,, 1994.
-
Doporučená:
Pilotní verze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Potřebujete psychoterapii?. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-036-7.
-
Doporučená:
Mareš, Jiří. Sociální opora u dětí a dospívajících I. Nukleus, Hradec Králové, 2001. ISBN 80-86-225-25-.
-
Doporučená:
Mareš, Jiří. Sociální opora u dětí a dospívajících. II.. Hradec Králové : Nucleus, 2002. ISBN 80-86225-25-9.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Doporučená:
Slavík, Jan. Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl : teorie a praxe artefiletiky. V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2001. ISBN 80-7290-066-8.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J., WAWROSZ, P. Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl : teorie a praxe artefiletiky. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
-
Doporučená:
Slavíková, Vladimíra; Hazuková, Helena; Slavík, Jan. Výtvarné čarování : (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). V Praze : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|