|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / ZAPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
ZAPV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy algoritmizace a programování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Základy algoritmizace a programování pro primární vzdělávání
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
85 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je představit možnosti rozvoje informatického myšlení u žáků prvního stupně ZŠ pomocí různorodých digitálních technologií včetně programovacích prostředí.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování zadaných seminárních úkolů tematicky orientovaných na situace ze školního prostředí.
|
Obsah
|
Algoritmus a algoritmizace.
Základní algoritmické konstrukce.
Digitální technologie vhodné pro rozvoj informatického myšlení na 1. stupni ZŠ.
Dětská programovací prostředí pro rozvoj informatického myšlení žáků na 1. stupni ZŠ.
Řešení příkladů využitelných k rozvoji informatického myšlení ve zvoleném programovacím prostředí a s vybraným technickým zařízením.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=6305
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jan Baťko, Ph.D. (100%),
Mgr. Filip Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
Mgr. Tomáš Průcha, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
logické myšlení rozvinuté na úrovni výstupů středoškolských RVP
objasnit základní pojmy z oblasti multimédií a počítačů
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
orientovat se v grafickém uživatelském prostředí
ovládat na uživatelské úrovni standardní multimediální techniku a počítač
prezentovat výsledky řešení v omezeném čase
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit funkci technických výukových prostředků ve výuce
vysvětlit slabé a silné stránky interaktivní výuky
umí se orientovat v problematice algoritmizace
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
navrhovat vhodná interaktivní řešení pro zvýšení efektivity výuky
řešit příklady využitelné k rozvoji informatického myšlení ve zvoleném prostředí
vybrat prostředí pro rozvoj informatického myšlení podle účelu použití
řešit drobné technické problémy spojené s využíváním technologií ve výuce
pracovat s chybou jako výukovým prostředkem
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|