|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / SPCMZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
SPCMZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Správa PC a mob. zařízení pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Správa PC a mobilních zařízení
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky správy, monitorování a ochrany počítačů a mobilních zařízení používaných v rámci školní instituce. Studenti se seznámí s principy, mechanismy a možnostmi v oblasti správy různých operačních systémů a souvisejících programových nástrojů včetně jejich instalace, konfigurace a zabezpečení.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminárních prací splňující podmínky pro uznání. Splnění praktických a teoretických testů.
|
Obsah
|
Základní principy, mechanismy, možnosti správy a zabezpečení počítačů a mobilních zařízení v rámci školní instituce.
Základní vstupně-výstupní systém, jeho možnosti, funkce a nastavení, problematika zavádění jádra operačního systému.
Typy operačních systémů, služby OS a jejich volání, dynamické knihovny a dynamické sestavování.
Sledování, analýza, správa úloh, služeb procesů a vláken v operačních systémech počítačů a mobilních zařízení využívaných školní institucí.
Struktura, dědičnost a stavy procesů, komunikace mezi procesy a vlákny, časově závislé chyby, kritická sekce, synchronizační nástroje a úlohy.
Signály a správa paměti, stránkování a segmentace virtuální paměti, sekundární paměť.
Správa disků a paměťových zařízení, diskové oddíly, souborové systémy a přístupová práva k souborům.
Programové nástroje pro archivaci, zálohování a obnovu dat (včetně systémových dat) na počítačích a mobilních zařízeních využívaných školní institucí.
Instalace, správa, nastavení programových nástrojů určených k identifikaci, eliminaci a blokování škodlivých programů, síťových hrozeb a škodlivého obsahu, zabezpečení operačních systémů počítačů a mobilních zařízení, instalace a správa firewallu a antivirových programů ve sdíleném prostředí vzdělávací instituce.
Služby a protokoly vzdáleného přístupu, aplikační servery, infrastruktura virtuálních klientských počítačů, emulátory prostředí operačních systémů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PRAYAGA, L. et. al. Android App inventor for the absolute beginner. Boston, 2014. ISBN 978-1-285-73333-3.
-
Doporučená:
Ye, Roger. Android System Programming. Birmingham, 2017. ISBN 978-1-78712-536-0.
-
Doporučená:
Horák, Jaroslav. BIOS a Setup : průvodce základním nastavením počítače. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1745-3.
-
Doporučená:
Fiala, Jiří. iPad : průvodce s tipy a triky : aktualizované vydání pro iOS 7. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-3737-6.
-
Doporučená:
Pilgrim, Mark. Ponořme se do Python(u) 3. Edice CZ.NIC, 2010. ISBN 978-80-904248-2-1.
-
Doporučená:
Vermeulen, Sven. SELinux system administration : a comprehensive guide to walk you through SELinux access controls. Birmingham : Packt Publishing, 2013. ISBN 978-1-78328-317-0.
-
Doporučená:
STANDFIELD, Vicki a Roderick W SMITH. Správa operačního systému Linux. Praha: SoftPress, 2002. ISBN 80-864-9725-9.
-
Doporučená:
BOVET P. Daniel and Marco CESATI. Understanding the Linux Kernel. Sebastopol, 2006. ISBN 978-0-596-00565-2.
-
Doporučená:
KLEMENT, Milan. Virtualizace a instalace OS Windows. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4568-7.
-
Doporučená:
PORTNOY, Matthew. Virtualization essentials. Indianapolis, IN: John Wiley, 2012. ISBN 978-1-118-17671-9.
-
Doporučená:
Herodek, Martin. 333 tipů a triků pro Android : sbírka nejužitečnějších postupů a řešení. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-251-4310-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
84
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vstupní znalosti a dovednosti na základní úrovni práce s počítačem a aplikacemi ve Windows |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
manipulace se soubory, složkami a základním programovým vybavením osobního počítače. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v problematice správy, monitorování a ochrany počítačů a mobilních zařízení používaných v rámci školní instituce |
vysvětlit, teoreticky a prakticky použít a aplikovat ve výuce pojmy, mechanismy, programové nástroje a technologie související s obsahovým zaměřením předmětu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vybavit kompetencemi v oblasti správy, monitorování a ochrany počítačů a mobilních zařízení používaných v rámci školní instituce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
E-learning, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška založená na výkladu, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|