|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / PZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
PZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Periferní zařízení pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s principy, vlastnostmi, použitím a zapojením připojitelných zařízení. Mimo klasických počítačových zařízení (např. klávesnice, myši, tiskárny, skenery, pevné disky, CD a DVD disky) se student seznámí i se speciálními připojitelnými moduly stavebnice LEGO MINDSTORMS EDUCATION (např. dotykové, optické, ultrazvukové či gyroskopické moduly, krokové motory, multiplexery, ...), které se naučí zapojovat, programovat, řídit a získávat z nich potřebné informace.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění bodového limitu ze zápočtových testů. Prezentace na cvičení. Realizace, zapojení a oživení zadané komplexní úlohy na systému LEGO MINDSTORMS EDUCATION nebo NXT, případně na stavebnici Arduino.
|
Obsah
|
Principy připojitelných zařízení, jejich vlastnosti, druhy a způsoby užití.
Sběrnice a rozhraní, druhy a principy činnosti.
Procesory a paměti, parametry a porovnání.
Grafické karty a principy zpracování obrazu.
Zdroje elektrické energie a chlazení PC a komponent.
Zařízení pro uložení dat (HDD, SSD, SSHD, Blu-Ray a další).
Klávesnice, myši a jiná vstupní zařízení z pohledu principu jejich činnosti.
Monitory, projektory a dotyková zařízení z pohledu principu jejich činnosti.
Principy získávání obrazu a textu pomocí 2D a 3D skenerů.
Propojení PC a prvků pomocí sítí.
Klasické a 3D tiskárny, principy tisku.
Zvukové karty a principy pořízení a zpracování zvuku.
Praktické úlohy vhodné pro pochopení řízení a propojení modulů pomocí průmyslových sběrnic.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Filip Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Filip Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Horák, Jaroslav. Hardware : učebnice pro pokročilé. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-553-9.
-
Doporučená:
Zápalka, Jiří. Laserové tiskárny. Praha : Grada, 1992. ISBN 80-85424-30-4.
-
Doporučená:
Horváth, Pavol; Linhart, Miroslav. Periférne zariadenia číslicových počítačov. Bratislava : Alfa, 1991. ISBN 80-05-00813-9.
-
Doporučená:
Robotické vzdělávání.
-
Doporučená:
Pecinovský, Josef; Pecinovský, Rudolf. Skenery a skenování : snadno a rychle. Vyd. 1. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-844-X.
-
Doporučená:
Taylor. Velký průvodce DVD. Grada, Praha, 2007. ISBN 978-80-247-1721-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
15
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
19
|
Celkem
|
75
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti z techniky počítačů, počítačových systémů a základů programování v rozsahu předřazených předmětů podle studijního plánu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozpoznat jednotlivá periferní zařízení. |
popsat důležité parametry jednotlivých periferních zařízení. |
vysvětlit princip činnosti periferního zařízení. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
připojit periferní zařízení. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Formativní hodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|