|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / PGV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
PGV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačová grafika pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
52 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky tvorby, úpravy a prezentace statického digitálního rastrového a vektorového obrazu za účelem zkvalitnění přípravovaných materiálů do výuky při výkonu učitelské praxe a učitelské profese na různých stupních vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k získání zápočtu:
Aktivní účast na seminářích spočívající v řešení praktických příkladů a realizaci dílčích grafických projektů využitelných při výuce různých vzdělávacích oblastí. Vypracování zadaných seminárních prací (alternativně komplexního semestrálního projektu) splňujících podmínky pro uznání. Splnění praktických a teoretických testů.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na coursewaru ZČU:
http://courseware.zcu.cz/wps/portal/predmety/kvd/pgv sekce Podmínky absolvování.
|
Obsah
|
1) Úvod do předmětu, barevné modely, barevné prostory.
2) Postupy a operace aplikovatelné při zjišťování informací o grafických souborech a digitálních záznamech.
3) Autorské právo a licence v kontextu statického digitálního obrazu, bibliografické citace digitálních obrazových děl.
4) Bitmapová (rastrová) grafika základní pojmy, oblasti použití, formáty rastrových grafických obrazů.
5) Programové nástroje pro její editaci a prezentování.
6) Základní a pokročilé editační funkce a nástroje, optimální grafické postupy, použití tabletu při práci s bitmapovou grafikou.
7) Vektorová grafika základní pojmy, oblasti použití, formáty vektorových grafických obrazů.
8) Programové nástroje pro její editaci a prezentování, základní a pokročilé editační funkce a nástroje, optimální grafické postupy, použití tabletu při práci s vektorovou grafikou.
9) Programové nástroje pro předtiskovou přípravu grafických děl, typografie v kontextu počítačové grafiky.
10) Automatizace zpracování textu i grafiky, tvorba fotogalerií.
11) Bitmapová a vektorová grafika na internetu, podporované formáty, možnosti publikování.
12) Volně dostupné nástroje pro grafické designování webových stránek.
13) Prezentace, principy a trendy grafického designování webových stránek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Jan Bezděka (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Jan Bezděka (100%),
Mgr. Pavel Moc, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Pavel Moc, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Přibáň, Ph.D. (100%),
Mgr. Miroslav Zíka (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: uživatelská příručka pro začínající grafiky.. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3815-1.
-
Základní:
Šimčík, Petr. Inkscape : praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3813-7.
-
Doporučená:
Adobe Acrobat XI : classroom in a book : the official training workbook from Adobe Systems. San Jose : Adobe Press, 2013. ISBN 978-0-321-88679-8.
-
Doporučená:
Adobe Illustrator CS6 : oficiální výukový kurz. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3792-5.
-
Doporučená:
Krum, Randy. Cool infographics : effective communication with data visualization and design. Hoboken : John Wiley & Sons, 2014. ISBN 978-1-118-58230-5.
-
Doporučená:
Neff, Ondřej. Corel Paint Shop Pro polopatě. Vyd. 1. Praha : Institut digitální fotografie, 2006. ISBN 80-903210-6-2.
-
Doporučená:
Čevela, Lubomír. Digitální fotografie v programu GIMP. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3582-2.
-
Doporučená:
Barker, Corey. Nejlepší triky pro Photoshop : vhodné pro Photoshop CC, CS6 i CS5. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4148-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
2
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Celkem
|
81
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat jednotlivé druhy operačních systémů |
identifikovat teoretické základy počítačové grafiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
přizpůsobit nastavení monitoru |
získat základní informace o grafickém materiálu |
provádět základní editační techniiky v birmapovém i vektorovém editoru |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit základní pojmy bitmapové grafiky |
vysvětlit základní pojmy vektorové grafiky |
identifikovat výhody a nevýhody jednotlivých grafických formátů |
klasifikovat barevných modely a prostory |
popsat principy grafického designování webových stránek |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
získat prostřednictvím vhodných operací a postupů informace o grafických souborech a digitálních záznamech |
použít základní a pokročilé editační funkce a nástroje při práci s bitmapovou grafikou |
použít základní a pokročilé editační funkce a nástroje při práci s vektorovou grafikou |
předvést ovládání programových nástrojů pro předtiskovou přípravu grafických děl |
publikovat grafické materiály na webu v souladu s autorským zákonem |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Samostudium, |
|
|
|
|