|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / MMV1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
MMV1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Multimédia pro vzdělávání 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
55 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky zaznamenávání, editace, přehrávání a prezentování digitálního zvuku, digitálního videa, počítačové a filmové animace a dalších multimediálních prvků pro účely školské praxe a s ohledem na budoucí vykonávání učitelské profese.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k získání zápočtu:
Aktivní účast na seminářích spočívající v řešení praktických příkladů a realizaci dílčích multimediálních projektů (v podobě seminárních úkolů) využitelných při výuce různých vzdělávacích oblastí.
Vypracování a prezentování samostatné semestrální práce (semestrálního projektu) splňující podmínky pro uznání.
Splnění praktického a teoretického testu.
Více informací bude poskytnuto na úvodní hodině a na coursewaru ZČU (http://courseware.zcu.cz/wps/portal/predmety/kvd/mmv1 sekce Podmínky absolvování).
|
Obsah
|
Důležité pojmy z oblasti digitálního zvuku a digitálního videa.
Postupy a operace aplikovatelné při zjišťování informací o multimediálních souborech a digitálních záznamech.
Autorské právo a licence v kontextu multimédií, bibliografické citace multimediálních děl.
Nástroje pro záznam, tvorbu, editaci a spouštění digitálního zvuku, digitální zvukové efekty a filtry.
Nástroje pro tvorbu počítačové a počítačem podporované filmové animace.
Zásady kompozice obrazu při pořizování video záznamů, nástroje pro záznam, editaci a spouštění digitálního videa, digitální video efekty a filtry.
Práce s titulky a programovými nástroji pro jejich tvorbu a úpravu.
Nástroje pro tvorbu multimediální prezentace, zásady prezentování, interaktivita.
Tvorba multimediálního kanálu, postupy uplatňované při publikování multimediálního obsahu na internetu a související rizika v kontextu výchovně-vzdělávacího procesu.
Didaktické zásady předmětu s důrazem na aktuální problematiky společnosti spojené s využíváním médií a multimédií a zahrnutí této problematiky do tematických celků učiva předmětů základní (a popř. střední) školy či gymnázia.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=2347
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Waggoner, Ben. Compression for great video and audio : master tips and common sense. 2nd ed. Burlington : Focal Press, 2010. ISBN 978-0-240-81213-7.
-
Doporučená:
Koumi, Jack. Designing video and multimedia for open and flexible learning. 1st pub. London : Routledge, 2006. ISBN 0-415-38304-8.
-
Doporučená:
Tekalp A. Murat. Digital Video Processing. London, 2015. ISBN 978-0-13-399100-8.
-
Doporučená:
Andrikanis, Jekaterina; Kondakov, Sergej. Homevideo, aneb, Sám sobě střihačem. III.. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2191-0.
-
Doporučená:
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
Doporučená:
MERVART, Jan a PETERA, Jaromír. Média a multimédia v pedagogické praxi. Filmová a multimediální tvorba.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-045-0.
-
Doporučená:
Mayer, Richard E. Multimedia learning. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-51412-5.
-
Doporučená:
Matoušek, Jiří; Jirásek, Ondřej. Natáčíme a upravujeme video na počítači. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1651-7.
-
Doporučená:
Janík, Tomáš; Minaříková, Eva. Video v učitelském vzdělávání: teoretická východiska - aplikace - výzkum. 1. vyd. Brno : Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-213-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
13
|
Projekt individuální [40]
|
36
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
2
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
2
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
39
|
Celkem
|
92
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat základní pojmy z bitmapové a vektorové grafiky. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dovede editovat bitmapovou a vektorovou grafiku ve zvoleném, zpravidla freeware programovém nástroji |
vstupní dovednosti na úrovni předmětu KVD/PGV |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientuje se v problematice digitálního zvuku, videa a multimediálních komponent |
umí vysvětli pojmy z oblasti zvuku, videa a multimédií |
orientuje se v problematice autorského zákona a licencí |
zná zásady kompozice obrazu při pořizování video záznamů |
zná nástroje pro tvorbu multimediální prezentace, zásady prezentování a interaktivity |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
dokáže vytvářet a editovat digitální zvuk |
dokáže vytvářet a editovat digitální video |
dokáže používat video efekty, filtry a titulky |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Projektová výuka, |
Demonstrace dovedností, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|