|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / DVT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
DVT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika předmětů výpočetní techniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KAT/DOP nebo KMT/DOP
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšíření obecných dovedností a znalostí studenta osvojených v oblasti pedagogiky, psychologie a obecné didaktiky o specifickou problematiku související s výukou informatiky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění úkolů vyplývajících z výuky.
K zápočtu zpracuje dle zadaných kritérií přípravu na hodinu s doprovodným materiálem.
|
Obsah
|
Informatika ve škole a její postavení v rámcově vzdělávacích programech. Příprava na vyučování výpočetní techniky. Stanovení cílů výuky a výběr učiva. Volba vyučovacích metod, organizačních forem a prostředků pro naplnění cílů. Hodnocení studentských projevů a prací. Trojúhelník učitel - student - počítač.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Turek, Ivan. Didaktika technických predmetov. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 1987.
-
Doporučená:
Zemanová, Petra; Ručková, Zuzana. Jak si zachovat zdraví u počítače. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-546-6.
-
Doporučená:
Soukup, Jiří; Pejsar, Zdeněk; Balcarová, Anita. Multimédia ve výuce. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004. ISBN 80-7044-555-6.
-
Doporučená:
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
-
Doporučená:
Brdička, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
-
Doporučená:
Učebnice a metodické příručky předmětů informatiky a výpočetní techniky na SŠ a SOU.
-
Doporučená:
Učebnice výpočetní techniky pro daný typ školy a elektronické zdroje..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
15
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
15
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student má osvojeny vědomosti z oblasti psychologických základů výchovně vzdělávacího procesu a rozvoj osobnosti studenta a jeho motivaci v souvislosti s kvalitním vykonáváním budoucí učitelské profese. Student má přehled o používaných metodách pedagogické psychologie, psychologie učení a vyučování. Student má přehled o procesu transformačních změn v oblasti českého školství a zná základní dokumenty školské reformy. Student má znalostní a postojový základ pro aplikaci pedagogické teorie v oblasti didaktiky informatiky |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student umí vyjmenovat a prakticky použít vhodné formy a metody výuky specifické pro výpočetní techniku a dokáže vnímat její odlišnost vůči ostatním předmětům. Student má přehled o literatuře používané pro výuku informatiky, umí v ní nalézt vhodné úlohy a dokáže použitý materiál kriticky hodnotit. Student dbá na hygienu práce při výuce s počítačem, do hodiny zařazuje přestávky a vhodná cvičení pro předcházení RSI. Student dokáže plánovat hodinu a představit si její průběh. Na tomto základě je schopen vytvořit přípravu vyučovací hodiny. Student zvládne hodnotit činnost žáka, dokáže najít pozitiva i negativa a vhodně je využít pro další rozvoj žáka. Student ví, kde se nachází dokumenty týkající se školské reformy, zná jejich obsah a chápe z nich postavení informatiky na daném typu školy. Student dokáže vyhledávat elektronickou podporu pro výuku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|