|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 91PG1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
91PG1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Programování 1 pro vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
18
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky programování v procedurálním jazyku a seznámit je po teoretické a praktické stránce s elementárními základy programování se zvláštním zřetelem ke vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích spočívající v řešení praktických příkladů. Vypracování a obhájení zadaných seminárních prací (dílčích programů s kompletními dokumentacemi) popř. komplexního semestrálního projektu (komplexního programu s kompletní dokumentací). Seminární práce nebo semestrální projekt musí splňovat podmínky pro uznání. Splnění bodového limitu ze dvou zápočtových testů.
Zápočet před zkouškou se neuznává.
|
Obsah
|
Seznámení s možnostmi a technikami programování, typy programovacích jazyků.
Základy programovacího jazyka (syntax a sémantika), datové typy.
Načítání dat z klávesnice, výstup na zobrazovací zařízení, řetězce, matematické funkce.
Práce s textovými řetězci, možnosti využití matematických funkcí.
Podmínkové příkazy, logické operátory, metody (funkce a procedury).
Cykly, jejich typy a praktické příklady použití.
Principy práce s polem a praktické příklady jeho využití, ladění programu.
Parametry, jejich funkce a využití v rámci metod.
Práce se souborem, vstup a výstup do souboru, typy souborů a jejich odlišnosti.
Principy a používání záznamu či jeho alternativami s ohledem na použitý programovací jazyk.
Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků vzdělávacích oblastí zahrnujících programování.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Filip Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. ,
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. ,
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. ,
-
Vede seminář:
Mgr. Filip Frank, Ph.D. (100%),
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D. ,
PhDr. Denis Mainz, Ph.D. ,
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. ,
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Vrbík, Václav. Algoritmy - řešené příklady. 1. vyd. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 2002. ISBN 80-7020-103-7.
-
Doporučená:
PRAYAGA, L. Android App inventor for the absolute beginner.. Boston, MA: Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-285-73333-3.
-
Doporučená:
BARRY, P. a D. GRIFFITHS. Head first programming: [a learner's guide to programming using the Python language].. Sebastopol, CA: O'Reilly, 2009. ISBN 05-968-0237-4.
-
Doporučená:
Ježek, Karel. Informatika. 1. vyd. Plzeň : Vysoká škola strojní a elektrotechnická, 1990. ISBN 80-7082-024-1.
-
Doporučená:
VIRIUS, M. Pascal: programování pro začátečníky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4116-1.
-
Doporučená:
Vrbík, Václav. Programování. 1.. 1. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-663-0.
-
Doporučená:
MCMANUS, S. Scratch programming in easy steps. Leamington Spa, Warwickshire, U. K: In Easy Steps, 2013. ISBN 978-184-0786-125.
-
Doporučená:
Vrbík, Václav. Základy výpočetní techniky II : Určeno posl. 3. roč. učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1991. ISBN 80-7043-026-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
106
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vstupní znalosti a dovednosti na úrovni předmětu KVD/ALGV z bakalářského studia |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti rozpoznají možnosti, které jim nabízí použití různých typů programovacích jazyků. Studenti využívají programovací jazyk v souladu s jeho syntaxí a semantikou. Studenti při programování dokáží řešit úlohy vztažené ke vstupně/výstupním operacím (např. z klávesnice, na obrazovku, ve vztahu k souboru apod.). Studenti používají správně struktury programovacího jazyka spojené s logickými operátory. Studenti dokáží vybrat při programování správný cyklus pro řešení příslušného problému. Studenti odlaďují programy. Studenti v programech vhodně využívají metody včetně parametrů. Studenti se řídí příslušnými principy při využívání záznamu či jeho alternativy s ohledem na programovací jazyk |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|