|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVD / 91D2S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVD
/
91D2S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika informatiky pro SŠ 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika informatiky 3 pro SŠ
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
24
[HOD/SEM]
Seminář
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubení dovedností ve způsobech didaktické transformace poznatků z různých oborů informatiky do výuky na různých typech středních škol.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu student představí na semináři vlastní didaktickou transformaci vybraného problému z informatiky a její zařazení do výuky. Splnění úkolů v rámci seminářů.
|
Obsah
|
Teorie informace a aplikace poznatků z ní do výuky informatiky na různých typech SŠ.
Principy rozličných druhů kódování ve výuce informatiky na různých typech SŠ.
Algoritmická složitost ve výuce informatiky na různých typech SŠ.
Vybrané numerické metody ve výuce informatiky na různých typech SŠ.
Konečné automaty a formální jazyky ve výuce informatiky na různých typech SŠ.
Výstupy z teorie grafů ve výuce informatiky na různých typech SŠ.
Simulace a jejich aplikace do výuky informatiky na různých typech SŠ.
Dopady umělé inteligence na výuku informatiky na různých typech SŠ.
Projektová výuka informatiky a ICT na různých typech SŠ.
Informatika a ICT ve vazbě na jiné vzdělávací obory na různých typech SŠ.
Průřezová témata ve výuce informatiky a ICT na různých typech SŠ.
Autoevaluace způsobu zařazení informatiky a ICT do ŠVP v návaznosti na RVP na různých typech SŠ.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Analýza složitosti a výkonnosti algoritmov
(HANULIAK, I., HANULIAK, P. a D. SLOVÁČEK)
-
Doporučená:
CHYTIL, M. Automaty a gramatiky. Praha: SNTL, 1984.
-
Doporučená:
Fuchs, Eduard. Diskrétní matematika pro učitele. 2. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5459-2.
-
Doporučená:
Brookshear, J. Glenn; Smith, David T.; Brylow, Dennis. Informatika. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3805-2.
-
Doporučená:
DRLÍK, P. a J. HVORECKÝ. Informatika ? nástin didaktiky. Nitra: PF, 1992.
-
Doporučená:
Míka, Stanislav; Brandner, Marek. Numerické metody I. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-619-3.
-
Doporučená:
Stuchlíková, I., T. Janík a et. al. Oborové didaktiky: vývoj ? stav ? perspektivy. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7884-0.
-
Doporučená:
Jiroušek, Radim. Principy digitální komunikace. Vyd. 1. Voznice : Leda, 2006. ISBN 80-7335-084-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vstupní znalosti a dovednosti na úrovni předmětu KVD/UIN z bakalářského studia a předmětu KVD/DII2S |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student dokáže analyzovat různé části oboru informatika a provést jejich didaktickou transformaci tak, aby jejich podstata byla využitelná ve výuce na různých typech středních škol. Student tvoří úlohy, které vedou k implementaci poznatků různých částí oboru informatika do výuky na různých typech středních škol. Student umí navrhnout a vyhodnotit výuku informatiky a ICT s podporou projektu. Student ví, co jsou to průřezová témata a mezipředmětové vazby, a dokáže navrhnout způsob, jak je do výuky informatiky a ICT prakticky začlenit. Student dokáže provést autoevaluaci způsobu zařazení informatiky a ICT do ŠVP v návaznosti na RVP na různých typech SŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|