Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka předmětu sportovní příprava má za cíl seznámit studenty se základy sportovního lezení.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet se přiznává za aktivní účast v semestrálních hodinách výuky TV ve zvolené sportovní specializaci. Základním předpokladem je pravidelná docházka a aktivní přístup k výuce. Nepravidelná docházka a pasivní přístup k výuce zcela vylučují možnost udělení zápočtu a získání kreditů. V případě absence nepřesahující 30% účasti na výuce má student možnost zdůvodněné a omluvené absence nahradit a získat tak zápočet.
|
Obsah
|
Sportovní lezení: základní dovednosti a znalosti v oblasti sportovního lezení bezpečné lezení na skalách pobyt ve vysokohorském prostředí záchranné techniky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SCHUBERT, P. Bezpečnost a riziko na skále, sněhu a ledu: praktické zkušenosti a výsledky výzkumné činnosti, získané za 25 let existence Bezpečnostní sekce Německého alpského spolku.. Praha, Freytag. ISBN 80-858-2227-X.
-
Doporučená:
FÚČELOVÁ M., VALACHOVIČ J. Kuchařka pro začínající lezce. ZČU v Plzni, 2015. ISBN 978-80-261-0523-7.
-
Doporučená:
BOŠTÍKOVÁ S. Vysokohorská turistika. Praha, 2004. ISBN 80-247-0696-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
40
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti a dovednosti předmětu TV získané na ZŠ a SŠ |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student je po ukončení kurzu schopen základní techniky lezení (využívání chytů a stupů, techniky lezení nohou) a uplatňovat nové druhy a způsoby lezení. Rozlišit základní materiál pro lezení (lana,smyčky, úvazy, karabiny) a materiál nezbytný k bezpečnosti lezení po skalách a ve vysokohorském prostředí. Dále je schopen navázat se na lano, užít techniky jištění spolulezce horním jištěním,znát lezecké povely a rozlišit základní techniku uzlování. Student svými dovednostmi by měl být schopen zdolávat nízké (bouldering) i vysoké umělé horolezecké stěny, ferraty a lezení ve volné přírodě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
|