|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / VKTO1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
VKTO1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vizuální komunikace a teorie obrazu 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
16 / -
|
5 / 5
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/VKTO1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi rozdělení médií na stará a nová, znalostmi přímého a zprostředkovaného obrazu, využíváním starých médií v performanci a instalaci. Seznámit studenty s možnostmi komunikace skrz teorii o nových médiích (Cyberspace, meat space, Interface, telematika, odkazy, úrovně sdělení, teorie o sběru informaci, listování, přenos a reprezentace, globalizace a medializace, Cultural Interface označuje human-computer-culture interface); cestami, na kterých nás počítače spojují a uvádějí do interakce s kulturními daty - informacemi.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k získání zápočtu: - pravidelná účast - 70%, - multimediální prezentace vybraného vizuálního díla nebo umělce (20 obrázků + komentář), - práce s textem - společná reflexe, - na každou hodinu připravit oborovou aktualitu podle vlastního zájmu a orientace, - vypracování a odevzdání finální teoretické studie v rozsahu minimálně 3 normostran.
|
Obsah
|
1) Úvod 2) Instituce, databáze, periodika 3) Americká fotografie x evropská fotografie 4) Instalace 5) Performance 6) Zvuk ve spojení s vizualitou 7) Videoart 8) Věda a umění 9) Umění a feminismus 10) Kritické muzeum a Piotr Piotrowski: In the Shadow of Yalta 11) Sociálně angažované umění a Claire Bishop: Artificial Hells 12) Postinternetové tendence 13) Exkurze
+ diskuse, videoprojekce, exkurze
Podrobnou náplň jednotlivých seminářů sdělí studentům vyučující BcA. Mgr. Bytelová na první hodině výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
15
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
84
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
rozlišovat jednotlivé účastníky uměleckého procesu a jejich role, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
systematicky pracovat se zdroji informací,
vyhledávat informace a porovnávat je vzhledem k jejich hodnotě,
vypracovat systematickou rešerži k danému problému, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
možností komunikace skrz teorii o nových médiích (Cyberspace, meat space, Interface, telematika, odkazy, úrovně sdělení, teorie o sběru informaci, listování, přenos a reprezentace, globalizace a medializace, Cultural Interface označuje human-computer-culture interface)
rozdělení starých a nových medií, využívání starých médií v instalaci a performanci,
působení přímého a zprostředkovaného obrazu, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
určit základní parametry vizuálního uměleckého díla,
interpretovat základní východiska, vyvodit příslušné pojmy,
analyzovat vizuální projevy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|