|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / ODMT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
ODMT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny multimediální tvorby
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
25 / -
|
1 / 7
|
3 / 5
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ODMT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vývojem umělecké produkce v oblasti multimédií prostřednictvím bohatého obrazového materiálu a poskytnout jim východiska pro orientaci v současné vizuální kultuře. Naučit studenty základům fyziognomie vnímání a seznámit je s pojmy MULTIMÉDIA a NOVÁ MÉDIA včetně chronologického nástinu vývoje digitálních médií, prokládaného příklady uměleckých děl.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu: - účast na přednáškách min. 70% (pravidelná účast je vzhledem k velkému množství promítaného obrazového materiálu nevyhnutelnou podmínkou úspěšného absolvování následné ústní zkoušky), - vypracování referátu z doporučené oblasti multimédií (včetně jeho prezentace) v rozsahu stanoveném vyučujícím (20 obrázků s komentářem), - základní orientace v dějinách umění a soudobé umělecké tvorbě. Požadavky na absolvování zkoušky: - předchozí získání zápočtu, - vědomostní test z oblasti dějin umění nových médií - úspěšnost min 70%, - povinně - nejméně jedna návštěva výstavy týkající se vyučované látky, - ústní zkouška na základě prostudované literatury a navštívených výstav.
|
Obsah
|
Obsah výuky 1. - 13.: 1) Úvod do dějin multimédií, vymezení rozsahu učiva. 2) Osobnosti formující dějiny multimédií. 3) Oko - zrak. 4) Od vidění k zobrazování. 5) Od vidění k zobrazování II. 6) Od vidění k zobrazování III. 7) Performance. 8) Zvukové a hudební vstupy. 9) Videoart. 10) Český videoart. 11) Computer-art. 12) Věda a umění. 13) Exkurze.
+ exkurze, výstavy
+ povinná aktivita: Nejméně jedna návštěva výstavy týkající se vyučované látky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Příslušný kurz v LMS Moodle
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura : výbor z díla. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. ISBN 80-7217-128-3.
-
Doporučená:
artlist, abart, artyčok, ubuweb.
-
Doporučená:
Marshall McLuhan. Člověk, média a elektronická kultúra. Jota, Brno, 2000.
-
Doporučená:
Adorno T. W. Estetická teorie. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Deleuze, Gilles. Film. 1, Obraz - pohyb. Praha : Národní filmový archiv, 2000. ISBN 80-7004-098-X.
-
Doporučená:
Lévy, Pierre. Kyberkultura : zpráva pro Radu Evropy v rámci projektu "Nové technologie: kulturní spolupráce a komunikace". V Praze : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0109-5.
-
Doporučená:
Literatura dostupná na společném disku (vkto2013@gmail.com).
-
Doporučená:
Kesner, L., ml. Muzeum umění v digitální době. Argo, Praha, 2000. ISBN 80-7023-252-6.
-
Doporučená:
Graffová K., Oliverová C. Svět XX. století od post.impresionismu po digital art. Albatros Praha, 2003.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
Doporučená:
Kesner, Ladislav. Vizuální teorie : Současné anglo-americké myšlení o výtvarných dílech. 1. vyd. tohoto souboru. Jinočany : H & H, 1997. ISBN 80-86022-17-X.
-
Doporučená:
webové adresy galerií, muzeí umění a umělců.
-
Doporučená:
zahraniční literatura o nových mediích v umění.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Celkem
|
110
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v multimediální tvorbě,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
projevit základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastnímu učení,
projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi,
ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti multimediální tvorby, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
obecnými znalostmi dějin české a světové multimediální tvorby od jejích počátků po současnost,
různých důrazů, forem a prostředků a jejich interpretací v multimediální tvorbě v rámci jejího vývoje,
role, funkcí a postavení multimediální tvorby ve společnosti a napříč ostatními disciplínami, |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
charakterizovat a analyzovat počátky české multimediální tvorby a její dnešní podoby,
využití možností různých dnešních a historických forem multimediálních technik a prvků pro svou tvorbu,
popsat a vysvětlit specifika různých forem multimediální tvorby a jejich možností pro vlastní tvorbu s odkazem na příklady a ukázky, |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|