|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / ODAT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
ODAT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny animované tvorby
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVU/ODAT
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je obeznámit studenty s dějinami světového, českého a slovenského animovaného filmu od jeho počátků po současnost.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na získání zápočtu: - pravidelná účast na výuce, - odevzdání všech zadaných seminárních úkolů v požadované kvalitě a v termínu stanoveném vyučujícím.
Požadavky na absolvování zkoušky: - předchozí získání zápočtu, - úspěšné absolvování písemného vědomostního testu.
|
Obsah
|
1. - 3. Přehled dějin světového animovaného filmu. 4. Počátky českého animovaného filmu. 5 .- 7. Zlatý věk českého animovaného filmu 8. Současnost českého animovaného filmu. 9. - 11. Významné osobnosti. 12. Významné školy zabývající se animovanou tvorbou. 13. Významní pedagogové a jejich žáci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ryan, Marie-Laure. Narativ jako virtuální realita : imerze a interaktivita v literatuře a elektronických médiích. Vydání 1. 2015. ISBN 978-80-200-2507-4.
-
Doporučená:
JANDA, L. Interaktivita. Cinepur, 2005.
-
Doporučená:
GREGOVÁ, R. ? RUSNÁK, J. ? SABOL, J. S. Interpretácia textov elektronických masových médií. Stručný terminologický slovník.. FF PU v Prešov, 2004.
-
Doporučená:
Rush, Michael. New media in late 20th-century art. London : Thames & Hudson, 2001. ISBN 0-500-20329-6.
-
Doporučená:
Noble, Joshua J. Programming interactivity : a designer's guide to Processing, Arduino, and openFrameworks. Cambridge : O'Reilly Media, 2009. ISBN 978-0-596-15414-1.
-
Doporučená:
Manovich, Lev. Software takes command extending the language of new media. New York : Bloomsbury, 2013. ISBN 978-1-62356-745-3.
-
Doporučená:
Manovich L. The Language of New Media. The MIT Press, 1st ed. London, England; Cambridge, Massachusetts, 2002. ISBN 026212226X.
-
Doporučená:
Vančát, Jaroslav. Vývoj obrazivosti od objektu k interaktivitě : gnozeologické předpoklady analýzy obrazové stránky nových médií. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1625-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech v interaktivní tvorbě,
na základní úrovni porovnávat a analyzovat různé výtvarné výrazy z hlediska estetického, sémiotického a technického,
specifikovat základní znalosti z podpůrných uměleckých disciplín,
projevit základní znalost o výtvarných a slohových kánonech v rámci vývoje výtvarného a užitého umění, |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pracovat systematicky ve vztahu k seminární práci nebo vlastního učení,
projevit zájem o vlastní teoretické učení ve vztahu k problematice využitelné ve vlastní praxi,
ovládat základní vyjadřovací prostředky a možnosti interaktivní tvorby,
pracovat samostatně a aktivně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího, |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
obecnými znalostmi dějin interaktivity od jejích počátků po současnost,
různých definic a pojetí interaktivity v rámci jejího vývoje,
významných autorů a osobností prosazujících a využívajících interaktivitu a interaktivní nástroje ve vlastní tvorbě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
charakterizovat a analyzovat počátky a různé současné podoby interaktivní tvorby,
zvažovat a kriticky posuzovat využití možností různých dnešních a historických forem interakce ve své vlastní tvorbě,
popsat a vysvětlit specifika různých forem interaktivity a jejich možností pro vlastní tvorbu s odkazem na příklady a ukázky
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|