|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTD / AEX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTD
/
AEX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Exkurze
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Exkurze
4
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KDE/AEX
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prostřednictvím přímého kontaktu s uměleckými díly i výstavním prostředím v galeriích doplnit studentovy dosud nabyté teoretické i praktické znalosti v oblasti umění. Naučit studenta vnímat rozlišnosti výstavních prostorů a jejich vliv na instalace děl, inspirovat studenta pro budoucí prezentaci vlastních výtvarných prací v prostoru.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na udělení zápočtu:
- aktivní účast na 4 exkurzích v jednom semestru,
- schopnost odborné komunikace o shlédnutých dílech i výstavním prostředí.
|
Obsah
|
Seznámení se s originálními pracemi na důležitých pražských výstavách umění převážně 20. století i současnosti (české i mezinárodní).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kesner, Ladislav, ml. Muzeum umění v digitálni době. NG Praha, Argo, Praha, 2000.
-
Doporučená:
Pubal, Václav. Muzea, galerie a památkové objekty v ČSR. Praha : Národní muzeum, 1973.
-
Doporučená:
Filip, Aleš,; Musil, Roman. Neklidem k Bohu : náboženské výtvarné umění v Čechách a na Moravě v letech 1870-1914 : [Muzeum umění Olomouc, Arcidiecézní muzeum, 19. října - 30. prosince 2006 : Západočeská galerie v Plzni, Výstavní síň "13", leden - březen 2007]. 1. vyd. Praha : Arbor vitae ve spolupráci s Muzeem umění Olomouc a Západočeskou galerií v Plzni, 2006. ISBN 80-86300-58-7.
-
Doporučená:
Müllerová, Helena. Péče o galerijní sbírky a ochrana sbírek na příkladu Galerie výtvarného umění v Náchodě. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2004.
-
Doporučená:
Veselá, Romana (ed.). Pozice kurátor: poznámky správců umění a designu. Ústí nad Labem, 2016.
-
Doporučená:
Zahraniční webové stránky:. www.phaidon.com, www.taschen.com, www.bibliomonde.com, www.langhansgalerie.cz/cz/knihovna.php.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
32
|
Celkem
|
32
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vybavit si základní poznatky z teorie a dějin umění,
formulovat estetické soudy,
kriticky hodnotit soudy své i partnerů v dialogu,
dohledat oporu pro své soudy v odborném referenčním a interpretačním rámci |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
reflektovat svá percepční schémata,
rozbrat kotext a kontext uměleckého díla,
kresebně parafrázovat hlavní výrazové prostředky uměleckého díla,
identifikovat stylotvorné prvky díla,
uvažovat o variantách prezentace díla v kurátorském kontextu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vybaví si poznatky z teorie a dějin umění relevantní k navštíveným uměleckým a kulturním památkám
formuluje estetické soudy a využívá přitom poznatky o denotaci, exemplifikaci a expresi,
kriticky hodnotí soudy své i partnerů v dialogu,
dohledá oporu pro své soudy v odborném referenčním a interpretačním rámci kurátorského textu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zařadí vystavené práce do českého i mezinárodního uměleckého kontextu,
rozliší výstavní, popřípadě akviziční programy vybraných institucí,
vnímá rozlišnosti výstavních prostorů a jejich vliv na instalace děl (druh i rozměry prostoru, osvětlení),
z konkrétních poznatků o vystavených dílech, abstrahuje obecnější soudy o tom, jak instalovat výtvarná díla v prostoru, a aplikovat je ve své vlastní výtvarné praxi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
|
|
|
|