|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / TPKY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
TPKY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociologie politické komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KSS/TPK
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz seznámí studenty s možnými teoretickými náhledy na vztah společnost/politický systém a média, různými pojetími tzv. "veřejné sféry" a kritikami jejího stávajícího stavu a dále s typologií existujících systémů politické komunikace. Používá přitom teorie a metody sociologie. Zvláštní pozornost je věnována klíčovým konceptům mediálních studií, kontext politické komunikace je vhodným místem pro jejich hlubší rozbor - např. moc, mediace vs. medializace, framing a packaging, ideologie a hegemonie, diskurz. Nově budou studenti seznámeni s periodizací politické komunikace a koncepty, které bývají považovány pro politickou komunikaci jako domácí - např. amerikanizace/profesionalizace politických kampaní, spin doctoring, aesteticisation, dealignment atd. Předmětem seminářů je analyzování vybraných aspektů současného českého politického komunikování. Cílem seminářů je tak přispět k teoretickému, relevantně metodologicky podloženému poznání a pochopení projevů současné české politické komunikace.
|
Požadavky na studenta
|
- seminární práce a její prezentace v semináři, test
|
Obsah
|
1. vztah: společnost - politický systém - média
2. funkce politické komunikace ve společnosti
3. veřejná sféra, její kritiky a možná řešení
4. typologie systémů politické komunikace
5. moc
6. mediace vs. medializace
7. framing a packaging
8. ideologie a hegemonie
9. diskurz
10. amerikanizace/profesionalizace politických kampaní
11. spin doctoring
12. aesteticisation a dealignment
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
McNair, Brian. An introduction to political communication. New Yor : Routledge, 2007. ISBN 978-0-415-41069-4.
-
Základní:
Iyengar, Shanto; Reeves, Richard. Do the media govern? : politicians, voters, and reporters in America. Thousand Oaks : Sage Publications, 1997. ISBN 0-8039-5606-1.
-
Základní:
Iyengar, Shanto. Is anyone responsible? : how television frames political issues. Chicago : The University of Chicago Press, 1991. ISBN 0-226-38855-7.
-
Základní:
Lukes, Steven. Power : a radical view. Houndmills : Palgrave Macmillan, 2005. ISBN 0-333-42092-6.
-
Základní:
Cammaerts, B., Carpentier, N. (eds.). Reclaiming the Media. Communication Rights and Democratic Media Roles. Bristol: Intellect Books, 2007.
-
Doporučená:
Louw, E. The Media and political process. London : Sage Publications, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
37
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
studenti musí být schopni číst anglicky a znají základy teorie masové komunikace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
po absolvování kurzu by měli být studenti schopni kritické reflexe role médií ve společnosti, především v politických procesech a mediálního jednání politických subjektů. Studenti jsou schopni: - definovat možné vztahy mezi společností, politikou a médii - vyjmenovat funkce politické komunikace ve společnosti - analyzovat konkrétní příklady a identifikovat v nich tyto funkce - popsat vybrané teorie politické komunikace (amerikanizace/profesionalizace politických kampaní, spin doctoring, aesteticisation a dealignment) - charakterizovat klíčové koncepty mediálních studií (moc, mediace vs. medializace, framing a packaging, ideologie a hegemonie, diskurz) - identifikovat vhodné možnosti aplikace těchto teorií a konceptů - aplikovat tyto teorie a koncepty na vlastní výzkumný problém - definovat různá pojetí tzv. "veřejné sféry" - vyložit kritiky jejího stávajícího stavu - definovat typy existujících systémů politické komunikace |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|