|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / SROA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
SROA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociologie rozvoje
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je představit rozvoj a rozvojovou praxi jako jeden z významných činitelů řízené sociální změny v současné společnosti. V rámci kurzu je studujícím přibližováno, jak vědecké zkoumání společnosti zahrnuje vzorce sociálních vztahů, sociální jednání a kulturu a jaké to má dopady a úskalí při vytváření a utváření predikcí rozvoje společností.
Kurz je vyučován v angličtině.
|
Požadavky na studenta
|
Kurz je rozdělen na dvě části. V první - teoretizující části se od studentů předpokládá aktivní účast na semináři, v němž budou vstupovat do diskuze na základě předepsané seminární literatury. V druhé - tématické části studenti budou prezentovat zadané téma, které bude zpracováno za pomocí přidělené literatury. Rozdělení studentů do jednotlivých tématických bloků budou studenti během úvodního semináře kurzu.
Nezbytnou součástí kurzu je průběžné zpracování studijních úkolů, které je řízené vyučujícím. Texty určené pro studijní úkoly zpracovává student písemně na základě předem stanovené formy (esej, prezentace, resume, anotace, konspekt).
Kurz je vyučován v angličtině.
|
Obsah
|
1. co je to rozvoj
2. modernizační přístup a chudoba
3. sociální a kulturní překážky rozvoje
4. rozvoj a strukturální závislost
5. rozvoj a odpovědi na změnu
6. problémy plánované sociální změny
7. rozvoj a globalizace
8. rozvoj, gender a lidská práva
9. rozvoj a životní prostředí
10. rozvoj a humanitární pomoc
11. rozvoj, transformace a střední Evropa
12. přehodnocení rozvoje
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Celkem
|
208
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz předpokládá schopnost studentů číst v anglickém jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
na základě obsahu kurzu studenti: a) budou schopni popsat souvislosti mezi regionálním rozvojem a modernizačním přístupem; b) pochopí kontextuální a institucionální předpoklady rozvoje; c) porozumí souvislosti mezi problematikou regionálního rozvoje a sociální změny v současné společnosti |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|