|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / SKB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
SKB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář z masové komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KSS/SKV
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz představuje studentům konkrétní empirické sociologické studie z oblasti studia komunikačních procesů. Zaměřuje se zejména na vlivné současné studie. Usiluje o pokrytí nejvýznamnějších témat a výzkumných oblastí. Cílem je naučit studenty přistupovat k těmto studiím kriticky a navrhovat vlastní plodné alternativy. Určeno zejména pro studenty, kteří uvažují o budoucím studiu oboru "Teorie a filozofie komunikace".
|
Požadavky na studenta
|
- vypracování seminární práce na zadané téma dle harmonogramu (cca 10NS)
- schopnost číst recentní odborné texty v anglickém jazyce
|
Obsah
|
- vztah užívání médií a sociálního kapitálu
- vliv násilí v televizi a počítačových hrách
- vztah médií a sociálních hnutí
- vliv sociálního okolí na rozsah znalostí
- "digital divide" a sociální nerovnosti
- nastolování agendy a interpersonální komunikace
- teorie rámcování
- spirála mlčení
- vliv médií na sociální toleranci
- interpersonální komunikace a volební chování
- vliv médií na vnímání vlastního těla a poruchy příjmu potravy
- metody kvantivního sběru dat
- metody kvalitivního sběru dat
- metody tzv. smíšených způsobů sběru dat
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Trampota, Tomáš; Vojtěchovská, Martina. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
-
Základní:
Kalvas, František. Nastolování agendy : role masové a interpersonální komunikace, osobní zkušenosti a genderu. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2009. ISBN 978-80-7043-805-3.
-
Rozšiřující:
Trampota, Tomáš. Zpravodajství. Vyd. 1. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8.
-
Doporučená:
Roessler, Patrick. Communication, Egocentric Networks, and Mass Media Shape the Individual Agenda-Designing Process: How Interpersonal Perception of Political Issues by Individuals. Communication Research, 666-700, 1999.
-
Doporučená:
Rucinski, Dianne. Community Boundedness, Personal Relevance, and the Knowledge Gap. Communication Research, 472-495, 2004.
-
Doporučená:
Cho, Jaeho; Homero Gil de Zuniga; Dhavan V. Shah; Douglas M. McLeod. Cue Convergence: Associative Effects on Social Intolerance. Communication Research, 136-154, 2006.
-
Doporučená:
DiMaggio, Paul; Hargittai, Eszter. Digital Inequality: From Unequal Access to Differentiated Use In Social Inequality. New York: Russell Sage Foundation, 355-400, 2004.
-
Doporučená:
Nathanson, Amy I. Factual and Evaluative Approaches to Modifying Children's Responses to Violence. Journal of Communication, 321 - 336, 2004.
-
Doporučená:
Scheufele, Dietram A. Framing as a theory of media effects. Journal of Communication, 103-122, 1999.
-
Doporučená:
Cho, Jaeho. Media, Interpersonal Discussion, and Electoral Choice. Communication Research, 295-322, 2005.
-
Doporučená:
Boyle, M. P.; McCluskey, M.R.; McLeod, D.M.; Stein, S. E. Newspapers and social protest: An examination of newspaper coverage of social protest from 1960 to 1999. Journalism & Mass Communication Quarterly, 638-653, 2005.
-
Doporučená:
Neuwirth, Kurt; Edward Frederick. Peer and Social Influence on Opinion Expression: Combining the Theories of Planned Behavior and the Spiral of Silence. Communication Research, 669-703, 2004.
-
Doporučená:
DiMaggio, Paul J.; Eszter Hargittai; W. Russell Neuman and John P. Robinson. Social implications of the Internet. Annual Review of Sociology, 307-336, 2001.
-
Doporučená:
Moy, P.; Scheufele, D. A.; Holbert, R. L. Television use and social capital: Testing Putnam's time displacement hypothesis. Mass Communication & Society, 25-43, 1999.
-
Doporučená:
Park, Sung-Yeon. The Influence of Presumed Media Influence on Women's Desire to Be Thin. Communication Research, 594-614, 2005.
-
Doporučená:
Yang, Jin; Stone, Gerald. The Powerful Role of Interpersonal Communication in Agenda Setting. Mass Communication & Society, 57-74, 2003.
-
Doporučená:
Moy, P.; Domke, D. S.; Stamm, K. The spiral of silence and public opinion on affirmative action, 7-25. Journalism & Mass Communication Quarterly, 7-25, 2001.
-
Doporučená:
Bryant, Jennings; Dorina Miron. Theory and Research in Mass Communication. Journal of Communication, 662-704, 2004.
-
Doporučená:
Scharrer, Erica. Virtual Violence: Gender and Aggression in Video Game Advertisements. Mass Communication & Society, 393-412, 2004.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
38
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
schopnost číst anglicky Znalosti v rozsahu kurzu KSS/TMK1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni: - identifikovat v určených textech studované teorie - identifikovat v určených textech použitou výzkumnou metodologii - zhodnotit slabá a silná místa použité metodologie - odhadnout vhodnost použité metodologie pro zhodnocení platnosti studované teorie - navrhovat zlepšení slabých míst použité metodologie - navrhnout alternativní teoretické hypotézy a metodologii jejich ověření - získat vhodná data - zhodnotit platnost svých alternativních hypotéz - prezentovat výsledky v odborné studii, tj. jsou schopni: - formulovat výzkumné otázky a hypotézy - zdůvodnit teoreticky své hypotézy - prezentovat podstatné výsledky pro zhodnocení platnosti hypotéz - zhodnotit platnost svých hypotéz - formulovat jasné závěry |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|