|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / RSF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
RSF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reflexe sociálně filozofického základu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Reflexe sociálně vědního základu pro sociální práci
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
49 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je pomoci studujícím reflektovat význam sociálně-filozofického základu pro sociální práci. Studující pomocí diskusí a práce s literaturou pochopí souvislosti mezi sociologií, filosofií, etikou a antropologií a principy a fungováním sociální práce a naučí se využívat poznatky těchto oborů pro svou práci.
|
Požadavky na studenta
|
Studium zadané literatury, aktivní účast na výuce, průběžné zpracování zadaných písemných prací, závěrečný písemný test.
|
Obsah
|
1. Filosofický blok
2. Sociologický blok
3. Antropologický blok
Detailní osnova předmětu:
1. Prvky logu - "rozumné řeči" v aplikacích
2. Problém a koncepty pravdy
3. Bytí člověka a jeho etická povaha
4. Etické principy, otázky a dilemata
5. Sociologie pro sociální práci
6. Význam genderu v sociální práci
7. Sociální nerovnosti a chudoba
8. Vzdělání jako kategorie sociálních nerovností
9. Zdraví jako kategorie sociálních nerovností
10. Antropologický koncept kultury ve vztahu k sociální práci
11. Zúčastněné pozorování v kontextu "rozumějícího" přístupu v sociálních vědách a v sociální práci
12. Příbuzenství, rodina a manželství v antropologické perspektivě
13. Otázka jazyka, řeči a komunikace v pomáhajících profesích
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům a studentkám je k dispozici kurz v Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Tomáš Hirt, Ph.D. (100%),
Mgr. Petra Lupták Burzová, Ph.D. (30%),
PhDr. Jaromír Murgaš, CSc. (35%),
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. (35%),
-
Vede seminář:
Mgr. Tomáš Hirt, Ph.D. (100%),
PhDr. Jaromír Murgaš, CSc. (35%),
Mgr. Alena Pařízková, Ph.D. (35%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Sokol, Jan. Etika, život, instituce : pokus o praktickou filosofii. Vyd. v této podobě 1. Praha : Vyšehrad, 2014. ISBN 978-80-7429-223-1.
-
Základní:
Gerald Corey, Marianne Schneider Corey, Cindy Corey, Patrick Callanan. Issues and Ethics in the Helping Professions with 2014 ACA Codes. Brooks Cole, 2014.
-
Základní:
Wallerstein, Immanuel. Kam směřují sociální vědy : zpráva Gulbenkianovy komise o rekonstrukci sociálních věd ; z angl. orig. přel. Karel Müller. 1. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 1998. ISBN 80-85850-65-6.
-
Základní:
Cunningham, Jo; Cunningham, Steve. Sociology and social work. 2. edition. 2014. ISBN 978-1-4462-6667-0.
-
Základní:
Fay, Brian. Současná filosofie sociálních věd : multikulturní přístup. Vyd. 1. Praha : Sociologické nakladatelství, 2002. ISBN 80-86429-10-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
uplatnit elementární funkční gramotnost |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst odborné texty v anglickém jazyce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit význam sociálně-filosofického základu pro sociální práci |
pracovat se sociologickými, antropologickými a filozofickými texty |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
samostatně interpretovat poznatky sociologických a antropologických výzkumů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|