|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / FOS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
FOS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzština pro sociology
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen studentům studijního oboru Sociologie s pokročilou znalostí obecné francouzštiny a především dále rozvíjí schopnost porozumět odbornému cizojazyčnému projevu. Kurz je zaměřen na práci s
odborným textem a vede studenty k osvojení odborné terminologie a jejímu využití při vlastní prezentaci a vytváření textů. Cvičení vychází z lingvistické analýzy autentických odborných materiálů a jeho cílem je
zvládnutí komunikace na vyšší odborně orientované úrovni (sociologická terminologie apod.).
|
Požadavky na studenta
|
Ústní i písemná prezentace zvoleného odborného tématu ve francouzštině. Závěrečný test. Kombinovaná zkouška.
|
Obsah
|
Problematika multikulturalismu, kulturního relativismu, etnocentrismu, xenofobie.
Migrace v současném světě, asimilace a integrace.
Vztah tradiční a moderní společnosti a jejich odraz v soudobých vědách o člověku.
Émile Durkheim, francouzská sociologická škola.
Sociální konstruktivismus.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
BERGER, P.; LUCKMANN, T. La construction sociale de la réalité. Paris, A. Colin, 1997.
-
Rozšiřující:
ACCARDO, A., CORCUFF, P. La sociologie de Bourdieu, Textes choisis et commentés. Bordeaux, Le Mascaret, 1986.
-
Rozšiřující:
Berger, Peter Ludwig; Luckmann, Thomas. Sociální konstrukce reality : pojednání o sociologii vědění. 1. vyd. Praha : Centrum pro studium demokracie a kultury, 1999. ISBN 80-85959-46-1.
-
Doporučená:
Durkheim, Émile. Elementární formy náboženského života : systém totemismu v Austrálii. Praha : Oikoymenh, 2002. ISBN 80-7298-056-4.
-
Doporučená:
Mendras H. Eléments de sociologie. Armand Colin, Coll. U.
-
Doporučená:
de Coster M. Introduction a la sociologie. Bruxelle, De Boeck, 1990.
-
Doporučená:
Aron R. Les étapes de la pensée sociologique. Paris, Gallimard, 2002.
-
Doporučená:
Dubois M. Les fondateurs de la pensée sociologique. Paris, Ellipses, 1993.
-
Doporučená:
MENDRAS, H. , ETIENNE, J. Les grands themes de la sociologie par les grands sociologues. Paris, A.Colin, Coll U, 1999.
-
Doporučená:
Mendras H. , Etienne J. Les grands themes de la sociologie par les grands sociologues. Armand Colin, Coll U, 1999.
-
Doporučená:
Corcuff Ph. Les nouvelles sociologies. Nathan, Coll. 128, 1995.
-
Doporučená:
Corcuff P. Les nouvelles sociologies : construction de la réalité sociale. Paris, Nathan, 1995.
-
Doporučená:
Ansart, Pierre. Les sociologies contemporaines : revue et augmentée. 3e éd. Paris : Seuil, 1990. ISBN 2-02-011587-5.
-
Doporučená:
Lire et commenter (soubor vybraných originálních textů).
-
Doporučená:
Voyé L. Sociologie. Construction du monde, construction d'une discipline. Bruxelles, De Boeck, 1998.
-
Doporučená:
Durand J.P., Weil R. Sociologie contemporaine. Vigot, 2eme édition.
-
Doporučená:
Bourreau R. Sociologie générale. Montchrestien, 1996.
-
Doporučená:
Martuccelli, Danilo. Sociologie modernity : itinerář 20. století. 1. vyd. Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury, 2008. ISBN 978-80-7325-145-1.
-
Doporučená:
Lévi-Strauss, Claude. Strukturální antropologie. Vyd. 1. Praha : Argo, 2006. ISBN 80-7203-713-7.
-
Doporučená:
Boudon R. (dir.). Traité de sociologie. PUF, 1992.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
33
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Komunikovat ve francouzštině na úrovni B2 podle SERR |
Shrnout základní morfologické a syntaktické jevy francouzského jazyka |
Vysvětlit odborné termíny z oblasti sociologie v českém jazyce |
Shrnout odbornou tématiku současné sociologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Komunikovat ve francouzštině na úrovni B2 podle SERR |
Porozumět francouzsky psaným odborným textům z oblasti sociologie |
Sumarizovat obsah francouzsky psaného odborného textu a identifikovat jeho hlavní myšlenky |
Identifikovat základní morfologické a syntaktické jevy v odborném textu |
Překládat vybrané pasáže francouzských textů do českého jazyka |
Vytvářet vlastní komunikáty odborného charakteru ve francouzském jazyce (popis, abstrakt apod.) |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Mít přehled v systému francouzského jazyka na úrovni B2+ podle SERR |
Charakterizovat základní morfologické a syntaktické jevy |
Charakterizovat specifika francouzsky psaných odborných textů v oblasti sociologie |
Jmenovat a popsat základní odborné termíny v oblasti sociologie |
Mít přehled o překladových i výkladových slovnících |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Komunikovat ve francouzském jazyce na úrovni B2+ podle SERR |
Porozumět náročnějším psaným textům z oblasti sociologie |
Sumarizovat obsah francouzsky psaného textu z oblasti sociologie, identifikovat a interpretovat jeho hlavní myšlenky |
Rozumět odbornému francouzsky psanému textu z oblasti sociologie |
Překládat do češtiny vybrané pasáže odborného textu z oblasti sociologie |
Vytvářet samostatně odborné prezentace a vlastní odborné texty ve francouzském jazyce |
Aplikovat účelně relevantní terminologii při produkci vlastních textů ve francouzském jazyce |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|