|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSS / 1SMID
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSS
/
1SMID
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociologie migrace
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSS/1SMIA
|
Vyloučené předměty
|
KSS/SMI
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz si klade za cíl seznámit studenty s problematikou mezinárodní migrace. Pozornost je věnována teoretickým přístupům a výzkumům, které poskytují rámec a jsou zdrojem informací pro probíhající debatu k tématu migrace. V rámci kurzu jsou migrační procesy představeny s důrazem na jejich komplexnost a diverzitu. Studenti se seznámí s tématem mezinárodní migrace zejména v kontextu vazby Evropského a Afrického kontinentu.
Kurz je vyučován v anglickém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test, písemný zkouškový test.
Nezbytnou součástí kurzu je průběžné zpracování studijních úkolů, které je řízené vyučujícím. Texty určené pro studijní úkoly zpracovává student písemně na základě předem stanovené formy (esej, prezentace, resume, anotace, konspekt).
Kurz je vyučován v anglickém jazyce.
|
Obsah
|
1. migrace - proces a typologie
2. dynamika migrací
3. globalizace a transnacionalizace migrací
4. gender a migrace
5. migrační politiky
6. migrace mezi Afrikou a Evropou
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Metz-Gockel, Sigrid; Morokvasic, Mirjana; Münst, Senganata A. Migration and mobility in enlarged Europe : a gender perspective. Opladen : Barbara Budrich, 2008. ISBN 978-3-86649-108-3.
-
Základní:
Brettell, Caroline B.; Hollifield, James Frank. Migration theory : talking across disciplines. New York : Routledge, 2008. ISBN 0-415-95427-4.
-
Základní:
Portes, Alejandro,; DeWind, Josh. Rethinking migration : new theoretical and empirical perspectives. New York : Berghahn Books, 2008. ISBN 978-1-84545-543-9.
-
Základní:
Castles, Stephen; Miller, Mark J. The age of migration. 3rd ed. New York : The Guilford Press, 2003. ISBN 978-1-572-30900-5.
-
Doporučená:
Cris Beauchemin editor. Migration berween Africa and Europe. Cham, Švýcarsko, 2018. ISBN 978-3-319-69568-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
9
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
156
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
přemýšlet v širších souvislostech |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
číst v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlit terminologii spojenou s procesy migrace a integrace a popsat jednotlivé klasifikace užívané v kontextu migrací |
rozpoznat a popsat základní procesy migrace a integrace |
popsat legislativu ČR a EU v kontextu migrací a integrace |
vysvětlit sociální, ekonomické, politické, kulturní a historické faktory, které ovlivňují migrační procesy v kontextu propojení Evropského a Afrického kontinentu |
popsat vhodné metody výzkumu migračních procesů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
klasifikovat různé typy migračních procesů na makro, meso a mikro úrovni. |
samostatně demonstrovat dynamiku a komplexitu migračních procesů. |
samostatně kriticky zhodnotit teorie využívané v migračních studiích. |
samostatně zvolit vhodný teoreticko-metodologický přístup pro analýzu migračních procesů. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|