|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSR / SOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSR
/
SOV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Správa v oblasti vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
31 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako analýza české vzdělávací politiky v jistém historickém kontextu se zdůrazněním reformních proměn posledního čtvrtstoletí strukturálních, věcných i právních. Analyzuje věcné i koncepční problémy vzdělanostní i vzdělávací struktury, přibližuje a analyzuje problémy všech úrovní české vzdělávací soustavy. Poskytuje základní obraz mezinárodního kontextu výsledků vzdělávací politiky ČR a přibližuje podstatu Evropského vzdělávacího prostoru. Osvětluje globální souvislosti vzdělanostní společnosti a probíhající diskurs o charakter reforem vzdělávání. Rovněž analyzuje smysl a podstatné rysy platné právní úpravy v ČR.
|
Požadavky na studenta
|
Ústní zápočet.
|
Obsah
|
1. Vzdělávací systém, historické souvislosti, koncepty, primární, sekundární, terciální a celoživotní vzdělávání
2. Transformace a reforma veřejné správy a reformy vzdělávací soustavy
3. Vzdělanostní společnost, společnost nevzdělanosti
4. Co ví společnost a veřejná správa o vzdělanosti, vzdělávání, vědění ?
5. Postavení České republiky v Evropském a globálním vzdělávacím prostoru, české národní vzdělávací strategie
6. Vzdělávání všeobecné, specializované, elitní, financování vzdělávání
7. Postavení a úloha veřejné správy a jejích orgánů (pravomoc a působnost) ústředních, regionálních, místních a speciálních, platná právní úprava
8. Předškolní a základní školská zařízení
9. Sekundární systém vzdělávání všeobecného, odborného, školství učňovské
10. Terciální vzdělávání, koncepce vysokoškolského zákona, samospráva vysokých škol, akademické svobody
11. Celoživotní vzdělávání, vzdělávací strategie, teorie vzdělávání
12. Evropský vzdělávací prostor, evropské reformy vzdělávání, Boloňský proces, studentské mobility
13. Budoucnost školské správy a reformy vzdělávací politiky v podmínkách České republiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PATOČKA, Jiří a kol. Hmotná kultura v ekonomické teorii a praxi managementu. Praha, Oeconomica, 2011. ISBN 978-80-245-1839-8.
-
Základní:
Patočka, Jiří; Heřmanová, Eva. Lokální a regionální kultura v České republice : kulturní prostor, kulturní politika a kulturní dědictví. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-347-8.
-
Základní:
Patočka, J., Heřmanová, E. Lokální a regionální kultura v ČR. ASPi, 2008.
-
Základní:
TYSLOVÁ, Irena a kol. Metodiky animačních procesů v kultuře. Praha, Oeconomica, 2012. ISBN 978-80-245-1903-6.
-
Rozšiřující:
THROSBY, David. Economic and Culture. Cambridge University Press, 2000. ISBN 978-05- 215-8639-.
-
Rozšiřující:
Mišúr Peter, Svoboda Milan. Instituce státní moci v ČR - Úplný přehled s internetovými odkazy. Praha Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-74-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v koncepci české vzdělávací politiky v průběhu posledního čtvrtstoletí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
osvojit se detailní znalost veřejné politiky ve sféře vzdělávání a osvojit si konkrétní správněprávní dovednosti |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
osvojit si základní principy a trendy vývoje vzdělávání a příslušná právní řešení koncepční i praktická, osvojí si detailní znalost veřejné politiky ve sféře vzdělávání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
osvojit si konkrétní správně právní specializované dovednosti umožňující jak participaci na koncepčních řešeních při tvorbě školské a vzdělávací politiky, tak umožňující přímý výkon státní správy na ústřední nebo regionální úrovni decize |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|