|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSR / SOK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSR
/
SOK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Správa v oblasti kultury
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o významu a hlavních funkcích kulturních památek v životě současné české společnosti. Posluchači získají znalosti o jednotlivých typech hmotného kulturního dědictví, o správním, ekonomickém a legislativním prostředí památkové péče z hlediska využití jedinečného potenciálu českého kulturního dědictví.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce. Písemný zápočet. Ústní zkouška.
|
Obsah
|
1. Kulturní dědictví a jeho význam v moderní společnosti - sociologická, ekonomická a politická hlediska.
2. Typologie kulturních památek - hmotná a nehmotná kultura, kulturní dědictví versus nová kulturní tvorba.
3. Vývoj názorů na kulturní dědictví a památkovou péči - hlavní specifika české památkové péče v mezinárodním srovnání.
4. Kulturní politika moderního státu ? typologie přístupů k památkové péči, etatistický a liberalistický koncept.
5. Veřejná správa - státní správa a samospráva v oblasti památkové péče ? orgány, kompetence, agendy, legislativa.
6. Odborné organizace státní památkové péče - související funkce a úlohy veřejné správy.
7. Metodologie památkové péče ? vývoj, teorie, praxe.
8. Subjekty a aktéři památkové péče ? státní, veřejný a soukromý sektor
9. Ekonomika památkové péče v současných českých podmínkách ? formy a nástroje ekonomizace kulturních památek
10. Animace kulturních památek ? formy, metody a nástroje
11. Prezentace kulturních památek ? edukativní, umělecké, marketingové pojetí - kombinace forem a projevů hmotné a nehmotné kultury
12. Restaurátorství jako specifický nástroj prezentace kulturní památky.
13. Nové trendy v památkové péči ve vyspělých zemích ? mezinárodní spolupráce, ?New economics?, kreativní průmysly.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Jiří Patočka, CSc. (100%),
-
Přednášející:
JUDr. Tomáš Louda, CSc. (10%),
Doc. Ing. Jiří Patočka, CSc. (90%),
-
Cvičící:
Ing. Vojtěch Kouba, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Jiří Patočka, CSc. ,
|
Literatura
|
-
Základní:
PATOČKA, Jiří a kol. Hmotná kultura v ekonomické teorii a praxi managementu. Praha, Oeconomica, 2011. ISBN 978-80-245-1839-8.
-
Základní:
Patočka, Jiří. Lokální a regionální kultura v České republice: kulturní prostor, kulturní politika a kulturní dědictví. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-347-8.
-
Základní:
Patočka, J., Heřmanová, E. Lokální a regionální kultura v ČR. ASPi, 2008.
-
Základní:
TYSLOVÁ, Irena a kol. Metodiky animačních procesů v kultuře. Praha, Oeconomica, 2012. ISBN 978-80-245-1903-6.
-
Doporučená:
THROSBY, David. Economic and Culture. Cambridge University Press, 2000. ISBN 978-05- 215-8639-.
-
Doporučená:
Mišúr Peter, Svoboda Milan. Instituce státní moci v ČR - Úplný přehled s internetovými odkazy. Praha Linde, 2007. ISBN 978-80-86131-74-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
109
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vykonávat správní dohled nad majiteli a provozovateli kulturních památek. Rozhodovat s odbornou erudicí o distribuci veřejných prostředků do oblasti kultury a památkové péče |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
evaluovat efektivity využití prostředků vkládaných do památkové péče |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
specifikovat legislativu v oblasti kultury v procesu řešení konkrétních problémů památkové péče a správy památkových objektů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ovládat metody efektivní správy, prezentace a animace památkových objektů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|