|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / EHED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
EHED
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Etnická hudba Evropy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro doktorské studium na FF. Osvětlení charakteru tradiční hudby evropských národů z hlediska kulturně historického a na základě kontaktů mezi národy, lokálními společenstvími a užšími skupinami obyvatel různých sociálních vrstev města a vesnice. Poznání role, zejména funkce lidové hudby, hudebních nástrojů, písní, tanců v rámci tradičních společenství, inovace tradiční kultury v měnících se sociokulturních podmínkách globálního světa. Tradiční hudba jako znak, symbol národní identity evropských národů. Seznámení s novými teoretickými a metodologickými tendencemi v etnomuzikologii, moderní záznamovou a vyhodnocovací technikou, počítačovou analýzou.
|
Požadavky na studenta
|
Problémové okruhy ke zkoušce stanovuje garant předmětu při zahájení výuky. Zkouška se koná před komisí.
|
Obsah
|
1. Metody a přístupy etnomuzikologie 2. Lokální hudební tradice 3. Mezioborový výzkum hudební tradice 4. Případové studie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Karbusický, Vladimír. Báje, mýty, dějiny : nejstarší české pověsti v kontextu evropské kultury. Vyd 1. Praha : Mladá fronta, 1995. ISBN 80-204-0524-0.
-
Doporučená:
Danckert, Werner. Das europäische Volkslied. Bonn, 1970.
-
Doporučená:
Wiora, Walter. Europäischer Volksgesang, gemeinsame Formen in charakteristischen Abwandlungen. Köln, 1954.
-
Doporučená:
Leščák, Milan - Sirovátka, Oldřich. Folklor a folkloristika. Bratislava, 1982.
-
Doporučená:
Tyllner, Lubomír. Lidové písně a tance s proměnlivým taktem z hlediska vztahů českého a německého etnika. Musicologica 5, Bratislava, 1992.
-
Doporučená:
Bogatyrev, Petr. Souvislosti tvorby : cesty k struktuře lidové kultury a divadla. Vyd. 1. Praha : Odeon, 1971.
-
Doporučená:
Nettl, Bruno. Theory and Method in Ethnomusicology. New York, 1964.
-
Doporučená:
Hošovskij, Volodymyr. U pramenů lidové hudby Slovanů. Praha, 1976.
-
Doporučená:
Tyllner, Lubomír. Úvod do studia lidové písně : Určeno pro posl. pedagog. fak.. 1. vyd. Čes. Budějovice : Pedagogická fakulta, 1989. ISBN 80-7040-006-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
105
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
131
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět nemá podmiňující předmět |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti získají znalost komparativního přehledu vztahu mezi lokální hudební tradicí a etnicitou v Evropě |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|