|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / BIA2X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
BIA2X
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Biologická antropologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KSA/BIA2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KSA/BIA1X
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s historickým přehledem a současnými názory na evoluci člověka a místo H. sapiens sapiens v rámci evoluce primátů.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet: Zápočet BIA 2 tvoří písemný test z obsahu seminářů BIA 2. Úspěšné zakončení zápočtu je nutným předpokladem pro složení zkoušky. Student má nárok na jeden opravný termín. Hodnocení testu: 100 - 70% započteno 69,9 - méně nevyhověl
Požadavky na zkoušku: Předmět BIA2 je zakončen zápočtem a zkouškou. Student může skládat zkoušku jen v případě, že má splněný zápočet (zápočet viz níže Semináře). Zkouška sestává z písemného testu pouze z látky BIA2, tedy z evoluce člověka v rozsahu Conroy (1997). Každá otázka má čtyři možnosti na výběr, jen jedna odpověď je správná. Student má nárok na dva opravné termíny. Hodnocení testu: 100 - 90% výborně 89 - 80% velmi dobře 79 - 70% dobře 69 - méně % nevyhověl
|
Obsah
|
V první části přednášek se studenti seznámí s multidisciplinárním zázemím paleoantropologie, druhá část se zaobírá systematikou, ekologií a evolucí primátů, třetí část je věnovaná evoluci homininů od australopitéků po anatomicky moderního člověka. Samostatně jsou shrnuty současné poznatky z výzkumů genomu prehistorických populací. Samostatně je také uvedeno téma evoluce člověka v závěru pleistocénu a holocénu, které navazuje na témata evoluce variability a adaptability člověka v rámci různých ekosystémů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
50
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
155
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
ovládat základy biologie a funkční anatomie těla |
popsat fungování lidského těla skrze funkce a propojení jednotlivých tělních systémů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
porozumět odborné přednášce |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
identifikovat a charakterizovat ekologické, behaviorální, kulturní a sociální faktory v lidské evoluci |
popsat a charakterizovat historický přehled evoluce člověka |
popsat evoluci člověka v kontextu evolučních mechanismů |
porovnat a kriticky zhodnotit rozdíl mezi historickým přehledem a současnými názory na evoluci člověka a místa H. sapiens v rámci evoluce primátů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozlišit a zařadit fosilní nálezy člověka do období pliocénu a pleistocénu |
rozpoznat relevantní současnou literaturu |
kriticky reflektovat a hodnotit odbornou literaturu z oblasti paleoantropologie |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Individuální konzultace, |
Samostudium, |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|