|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSA / 1APZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSA
/
1APZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Analýza pohřebních zvyků
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Seminář
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KSA/APZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je vyučován v anglickém jazyce. Cílem předmětu je prozkoumat život v minulých společnostech prostřednictvím antropologických a archeologických pramenů. Diskuze v semináři se zaměří na vztah mezi archeologií, biologickou antropologií a sociální antropologií. Praktický projekt provede studenty přes zpracování pohřebních dat, jejich statistickou analýzu a interpretaci zjištěných trendů.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti musí: - Přečíst každý týden povinnou literaturu - Participovat na diskuzi v semináři - Připravit projekt založený na analýze dat z pohřebních kontextů Kurz předpokládá znalost anglického jazyka minimálně na úrovni C1.
|
Obsah
|
1. Úvod 2. Antropologie a archeologie 3. Teorie a metody 4. Úvod do statistickým metod analýzy pohřebních dat 5. Pohřební zvyky I 6. Pohřební zvyky II 7. Pohlaví a gender 8. Věk 9. Osobnost 10. Sociální organizace 11. Paměť 12. Válečnictví 13. Závěrečná diskuze
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Skibo, J. M., M. W. Graves, and M. T. Stark. Archaeological anthropology: perspectives on method and theory.. Tucson: University of Arizona Press, 2007.
-
Základní:
Buikstra, Jane E.; Beck, Lane A. Bioarchaeology : the contextual analysis of human remains. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-12-369541-4.
-
Základní:
O´Shea, J. M. Villagers of Maros: A portrait of Early Bronze Age Society. New York: Plenum Press, 1996.
-
Rozšiřující:
Robben, A. C. G. M. Death, mourning, and burial: a cross-cultural reader. Malden: Blackwell., 2004.
-
Rozšiřující:
David, N., and C. Kramer. Ethnoarchaeology in action. New York: Cambridge University Press., 2001.
-
Doporučená:
Schroeder, S. Secondary Disposal of the Dead: Cross-Cultural Codes. World Cultures 12:77-93.. 2001.
-
Doporučená:
Wobst, M. The Archaeo-Ethnology of Hunter-Gatherers or the Tyrany of the Ethnographic Record in Archaeology. American Antiquity 43:303-309..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
50
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
16
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
259
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
komunikovat na odborné úrovni v cizím jazyce |
užívat anglický jazyk na úrovni C1 |
porozumět vědecky strukturované přednášce |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
používat elektronické informační zdroje |
porozumět a interpretovat odborný text a identifikovat jeho hlavní teze |
číst a porozumět cizojazyčné odborné literatuře |
orientovat se v odborné literatuře |
aktivně používat zahraniční databáze odborných časopisů |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
kriticky přehodnotit přijímané informace |
argumentovat při diskuzi |
systematicky zapisovat a třídit data |
interpretovat výsledky formálních analýz |
najít a použít relevantní literaturu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s elektronickými databázemi |
použít statistický software R |
používat a pracovat v programu Excel na pokročilé úrovni |
připravit profesionální výstupy ve formě tabulek a grafů |
analyzovat a kriticky hodnotit data |
vytvářet datové matice |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|