|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / RKF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
RKF2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reálie a kultura 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Reálie a kultura francouzsky mluvících zemí 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět, v návaznosti na předmět Reálie a kultura francouzsky mluvících zemí 1, seznamuje studenty se základními informacemi o geografii, historii, kultuře a politice Francie a dalších francouzsky mluvících zemí Předmět je veden převážně francouzsky.
|
Požadavky na studenta
|
Referát.
Splnění kombinované zkoušky.
|
Obsah
|
1. týden
La France de la Révolution, une construction de valeurs
2. týden
La France par-dela ses clichés
3. týden
Qu'est-ce que l'identité française ?
4. týden
Coutumes, traditions et modernités, panorama d'une évolution
5. týden
Francophonie et francophonie, reperes et définitions
6. týden
La francophonie en Europe
7. týden
La francophonie en Amérique
8. týden
La francophonie en Afrique
9. týden
Le systeme éducatif français
10. týden
Comprendre une fete française, l'exemple de Noël; la musique française
11. týden
La jeunesse française ; les arts plastiques français
12. týden
La France dans son panorama politique.
13. týden
závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. et Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Rémy Fournier (100%),
Mgr. Rémy Julien Fournier (100%),
doc. Mgr. et Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Rémy Fournier (100%),
Mgr. Rémy Julien Fournier (100%),
doc. Mgr. et Mgr. Radka Mudrochová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Jackson Noutchié-Njiké. Civilisation progressive de la francophonie, niveau intermédiaire. Paris, Clé International, 2016.
-
Základní:
Catherine Carlo, Mariella Causa. Civilisation progressive du français, niveau infernédiaire. Paris, Clé International, 2010.
-
Doporučená:
Guillaume Bourel, Marielle Chevalier. Bescherelle Chronologie de l'histoire de France: des origines ? nos jours. Paris, Hatier, 2017.
-
Doporučená:
Jacques Bainville, Jean-Claude Zylberstein (dir.). Histoire de France. Paris, Éditions Tallandier, 2007.
-
Doporučená:
Xavier Deniau. La Francophonie, coll. " Que sais-je ? ". Paris, PUF, 2003.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
63
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B1+ podle SERR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Disponovat dovednostmi ve francouzském jazyce na stupni B1+ podle SERR |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat znalostí francouzských reálií, geografie, historie a současnosti Francie v evropském kontextu
disponovat znalostmi světové frankofonii a Frankofonii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Orientovat se na mapě Francie, Belgie a Švýcarska
Orientovat se v chronologii francouzských dějin
Znát vybrané francouzské zvyky, svátky, tradice
Vysvětlit francouzsky hlavní charakteristiky reálií, geografie, historie a současnosti Francie v evropském kontextu
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|