|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / KLAF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
KLAF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komplexní lingvistická analýza
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Komplexní lingvistická analýza současné francouzštiny
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti jsou vedeni k hlubšímu proniknutí do všech aspektů odborné řečové komunikace dalším rozvíjením poznatků v jednotlivých jazykových rovinách (v morfologii, syntaxi, sémantice, stylistice aj.), zejména v jejich vzájemných souvislostech. Zvláštní pozornost je věnována komunikativním dovednostem utvářejícím profil absolventa (plán diskuze, formulace závěrů, stylizace návodu apod.). Analytický základ semináře směřuje k rozvoji dovedností v produktivní rovině.
Předmět je veden ve francouzštině.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění závěrečného testu na 70 %.
|
Obsah
|
1.týden
Seznámení s učivem a požadavky k zápočtu. Obecné informace o analýze textu. Jazykové prostředky charakteristické pro odborný text.
2. týden
Práce s ukázkami jednotlivých typů textů text informační, popisný, explikativní, argumentativní aj.
3. týden
Analýza ekonomicko-právního textu, vyjádření hlavních myšlenek textu, práce se slovní zásobou.
4.týden
Krátká prezentace podniku, práce s definicemi a slovní zásobou, vyhledání podstatných jmen utvořených ze sloves.
5.týden
Analýza právního textu jeho charakteristiky, slovní zásoba, rozlišování výrazů "légal, législatif, judiciaire, licite, illégal, illicite".
6. týden
Analýza právního textu mediace jako alternativní řešení sporu vzájemnou komunikací prostřednictvím kvalifikované osoby mediátora. Charakteristika textu, vyjádření hlavních myšlenek, práce se slovní zásobou.
7. týden
Analýza textu pojednávajícím o referendech. Vyjádření hlavních myšlenek, práce se slovní zásobou.
8. týden
Práce s texty o stavbě mostu Millau, hlavní charakteristiky textů, sumarizace obsahu textů, práce s definicemi a slovní zásobou.
9. týden
Opakování témat z kurzů Francouzština v komerční praxi 1 analýza textů se zaměřením na hledání zaměstnání a pracovní podmínky ve Francii. Charakteristika textů, vyjádření hlavních myšlenek a práce se slovní zásobou.
10. týden
Opakování témat z kurzů Francouzština v komerční praxi 1 analýza textů se zaměřením na nezaměstnanost a platy ve Francii. Charakteristika textů, vyjádření hlavních myšlenek, práce se slovní zásobou, určování vedlejších vět.
11. týden
Opakování témat z kurzů Francouzština v komerční praxi 2 práva a povinnosti pracovníků, pracovní smlouva, propouštění zaměstnanců, zakládání podniků. Charakteristika textů, vyjádření hlavních myšlenek, práce se slovní zásobou.
12. týden
Analýza textu se zaměřením na ekologii jeho základní charakteristiky, hlavní myšlenky, práce se slovní zásobou
13. týden
Závěrečný test z probraného učiva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Penfornis, Jean-Luc. Affaires.com : niveau avancé. 2012. ISBN 978-209-038041-5.
-
Doporučená:
Arénilla-Béros, Aline. Améliorez votre style. Tome 2. Paris : Hatier, 1996. ISBN 2-218-71424-8.
-
Doporučená:
Hendrich, Josef; Radina, Otomar,; Tláskal, Jaromír. Francouzská mluvnice. Plzeň : Fraus, 2001. ISBN 80-7238-064-8.
-
Doporučená:
Walter, Henriette. L´Aventure des mots francais venus d´ailleurs. Paris : Robert Laffont, 1997. ISBN 2-253-14689-7.
-
Doporučená:
Walter, Henriette. Le français dans tous les sens : grandes et petites histoires de notre langue. Paris : Robert Laffont, 2008. ISBN 978-2-7578-0245-8.
-
Doporučená:
Mitterand, Henri. Les mots français. Paris : Presses Universitaires de France, 1996. ISBN 2-13-044897-6.
-
Doporučená:
Rougerie, André. Trouvez le mot juste. Paris : Hatier, 1998. ISBN 2-218-71340-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
52
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Ovládat francouzský jazyk na úrovni B2 dle SERR
Chápat specifika odborného francouzského jazyka z oblasti komerční praxe
Orientovat se v základních morfo-syntaktických kategoriích francouzského jazyka
Orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby
Disponovat základním povědomím o odlišnostech funkčních stylů
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Komunikovat ve francouzštině na úrovni B2 dle SERR
Porozumět delšímu autentickému textu ve francouzštině
Určit morfosyntaktické kategorie francouzského jazyka
Aplikovat správně pravidla francouzské slovotvorby
Analyzovat francouzský odborný text z hlediska jeho výstavby
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Identifikovat jazykové prostředky charakteristické pro jednotlivé typy textů
Disponovat prohloubenými znalostmi francouzské morfosyntaxe
Popsat slovní zásobu francouzsky psaného textu z hlediska slovotvorného
Disponovat rozšířenou slovní zásobou z oblasti komerční praxe
Uvést do hlubších souvislostí jevy stylistické roviny francouzsky psaného textu
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Disponovat odbornými dovednostmi na úrovni C1 dle SERR
Analyzovat francouzský odborný text po stránce obsahové i jazykové
Ovládat odbornou slovní zásobu se zaměřením na podnik a obchod
Sumarizovat a prezentovat hlavní myšlenky odborného textu
Překládat vybrané pasáže textu
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
|
|
|
|