|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Francouzské reálie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KRO/FR2F
|
Vyloučené předměty
|
KRO/FR2F
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V návaznosti na kurs Francouzské reálie 1 seznamit studenty s dalšími kapitolami z historie a kultury Francie a francouszky mluvících zemí, zejména Belgie, Švýcarska, Kanady a zemích Maghrebu.
Kurz je veden převážně ve francouzštině.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění průběžného a závěrečného testu ( 7. a 12. týden semestru), pohovor na vybrané téma z daných okruhů.
|
Obsah
|
Druhý semestr je zaměřen na úvod do historie a kultury Francie po Druhé světové válce, na vznik, rozšíření a zánik francouzského koloniálního impéria. Studenti se seznámí se současnou Frankofonií, s každodenním životem francouzské společnosti, s francouzským průmyslem, zemědělstvím a terciární sférou. Budou uvedeni do problematiky administrativního členění, státoprávního uspořádání a politického systému. Probíraná témata by měla přispět k interkulturnímu chápání vzájemných odlišností.
- Čtvrtá republika, Existencialismus, Absurdní drama
- Pátá republika, Nový román, Nová vlna, OuLiPo, modernizace Paříže, Postmoderna
- Pátá republika po Mitterrandovi, současná kultura
- První a Druhé francouzské koloniální impérium, Dekolonizace
- Současná Frankofonie a její kultura
- Nad mapou Francie: Geografické, administrativní a hospodářské aspekty současné Francie, Francie průmyslová a zemědělská
- Zvláštnosti francouzských regionů zvláštnosti historické, kulturní, ekonomické, kulturní dědictví
- Politický život, výkonná, legislativní a soudní pravomoc, politické strany
- Hledání francouzské identity, symboly francouzské státnosti, integrace cizinců, náboženství, sociální problémy (nezaměstnanost, problémy na předměstí)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Monnerie-Goarin, Annie. La France aux cent visages : livre de l'etudiant. Paris : Hatier Didier, 1996. ISBN 2-278-04377-3.
-
Základní:
Čepčányová, Jana. Reálie frankofonních zemí : la France, la Belgigue, la Suisse, Monako, le Luxembourg, le Canada = Civilisation en raccourci la France, la Suisse, la Belgigue, le Luxembourg, Monako, le Canada. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 1998. ISBN 80-7238-026-5.
-
Doporučená:
Ferro, Marc; Lenderová, Milena. Dějiny Francie. Praha : NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2006. ISBN 80-7106-888-8.
-
Doporučená:
Duby, Georges. Dějiny Francie : od počátků po současnost. Praha : Univerzita Karlova, 2003. ISBN 80-7184-514-0.
-
Doporučená:
CITRON, S. L'Histoire de France autremen. Paris, Editions ouvrieres, 1992. ISBN ISBN 2708229613.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
32
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
kurz předpokládá znalosti a dovednosti v rozsahu kurzu FR1 |
disponovat znalostí francouzského jazyka na stupni B2 podle SERR |
disponovat znalostmi z historie Francie |
disponovat znalostmi z geografie Francie |
orientovat se v současném politickém, sociálním a kulturním dění ve francouzsky hovořících zemích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
disponovat odbornými dovednostmi na stupni B2 podle SER |
rozumět autentickým dokumentům |
reprodukovat hlavní myšlenky textu |
vyhledávat informace k zadaným úkolům |
vytvářet samostatně ústní a písemné projevy na zadaná témata |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat podrobnými znalostmi týkajícími se politicko-správního systému Francie |
disponovat podrobnými znalostmi týkajícími se historie Francie |
disponovat podrobnými znalostmi týkajícími se geografie Francie |
mít přehled o průmyslu, zemědělství a terciární sféře Francie a frankofonních |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
interpretovat odborné texty z oblasti historie a geografie |
představit politicko-správní systém Francie |
představit francouzsky mluvící země a jejich specifika, zvláště pak Belgii, Kanadu a vybrané země Maghrebu |
vést diskusi na aktuální politická, společenská a kulturní témata současné Francie a frankofonních zemí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|